کد خبر: ۵۳۰۶۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱

تیم ملی در آستانه حساس‌ترین دیدار تاریخ فوتبال ایران

تیم ملی ایران دوشنبه شب برای رسیدن به مرحله حذفی جام جهانی به مصاف تیم ملی پرتغال می‌رود.
آفتاب‌‌نیوز :
تیم‌های ملی ایران و پرتغال در سومین دیدار خود از مرحله گروهی جام جهانی به مصاف هم می‌روند. این دیدار دوشنبه شب ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه موردویا آرنا شهر سارانسک برگزار می‌شود و یکی از دو تیم مجوز حضور در دور بعد رقابت‌ها را به دست می‌آورند. البته احتمال بسیار ضعیفی برای صعود همزمان دو تیم وجود دارد که این موضوع منوط به پیروزی پر گل تونس مقابل اسپانیا در بازی همزمان است.

در پایان دومین دیدار از مرحله گروهی، اسپانیا و پرتغال با ۴ امتیاز در رده اول و دوم، ایران با ۳ امتیاز در جایگاه سوم و مراکش بدون امتیاز قعر نشین هستند که از این بین نماینده آفریقا شانسی برای صعود ندارد اما سه تیم دیگر می‌توانند به عنوان صدرنشین و یا تیم دوم راهی دور بعد شوند.

تیم ملی ایران

شاگردان کارلوس کی‌روش با شروع بسیار خوب خود در این مسابقات مقابل مراکش و کسب سه امتیاز این بازی، خیلی زود خودشان برای صعود به دور آماده کردند تا در صورت کسب سه امتیاز دیگر برای نخستین بار به دور یک هشتم نهایی جام جهانی راه پیدا کنند اما بدشانسی مقابل اسپانیا و شکست مقابل این تیم با یک گل، سرنوشت یوزهای ایران را به بازی سوم موکول کرد.

تیم ملی ایران برای صعود به دور بعد جام جهانی یک راه بیشتر ندارد و آن هم شکست دادن یاران کریستیانو رونالدو است چرا که در صورت کسب تساوی شانس بسیاری کمی برای صعود دارد و عملا نمی‌تواند به دور بعد صعود کند.

ملی پوشان فوتبال ایران که با تاکتیک تدافعی و استفاده از ضد حملات تاکنون بازی‌های قابل قبولی را مقابل دو تیم قدرتمند مراکش و به خصوص برابر اسپانیا ارائه کردند، امیدوار هستند با شکست دادن پرتغال مجوز صعود به دور بعد را به دست بیاورند.

روی نیمکت ایران کارلوس کی‌روش، مربی پرتغالی که در جام جهانی ۲۰۱۰ هم هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده داشت، حضور دارد و همین موضوع به حساسیت های بازی افزوده است چرا که این مربی پرتغالی برای تاریخ ساز کردن تیمش، باید تیم ملی کشور خودش را قربانی کند و با جا گذاشتن یاران رونالدو در دور گروهی، به تاریخ بپیوندد.

تیم ملی پرتغال

شاگردان فرناندو سانتوس که دو سال قبل توانستند قهرمان اروپا شوند، عملکرد قابل قبولی در جام جهانی داشتند و با درخشسش فوق ستاره رئال مادرید، با ۴ امتیاز به دلیل دریافت کارت زرد بیشتر نسبت به اسپانیا، در رده دوم گروه B قرار گرفتند.

آنها برای صعود به دور مسابقات تنها نیاز به یک امتیاز دارند اما کسب تساوی در این بازی، شانس صدرنشینی اسپانیا را در صورت برتری مقابل مراکش افزایش می‌دهد و در این صورت شاگردان سانتوس باید در دور بعد به مصاف صدرنشیسن گروه A بروند. با توجه به همین شرایط احتمالا یاران رونالدو برای کسب پیروزی و افزایش تفاضل گل خود نسبت به اسپانیا به میدان می‌روند.

در ترکیب پرتغال بازیکنان توانمند زیادی حضور دارند اما برجسته‌ترین بازیکن این تیم کریستیانو رونالدو است که به درخشش خود در سال ۲۰۱۸ ادامه داده و با زدن ۴ گل در جام جهانی، فعلا در صدر جدول گلزنان مسابقات حضور دارد. پرتغالی‌ها برای بازی با ایران هم چشم امیدشان به همین بازیکن است و امیدوارند او ضمن افزایش گل‌های زده خود، تیمشان را به عنوان صدرنشین راهی دور بعد کند.

اسپانیا - مراکش

 تقابل دو تیم به صورت هم‌زمان با دیگر بازی گروه در شهر کالینینگراد برگزار می‌شود اما هر چقدر ماتادورها برای این بازی انگیزه دارند، مراکش از دور مسابقات حذف شده و صرفا برای اعاده حیثیت به میدان می‌رود.

ماتادورها که از دو بازی قبلی خود ۴ امتیاز گرفتند، امیدوارند پیروزی خفیف مقابل ایران را در برابر مراکش جبران کنند و با زدن چند گل، تفاضل گلشان را نسبت به پرتغال افزایش دهند تا در صورت برتری این تیم برابر ایران هم صدرنشین گروه B بمانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مرغ حق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
با یاری خداوند و همت و غیرت بچه های تیم ملی ان شاالله قلب مردم شریف ایران شاد خواهد شد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین