کد خبر: ۵۳۰۷۰۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
رایزنی‌های ایران و سه کشور اروپایی برای حفظ برجام

عراقچی: نمی‌دانم چرا برخی از بازگشت‌ تحریم‌ها لذت می‌برند/ برخی کاسب سیاسی‌اند، کیف می‌کنند که تحریم‌های امریکا برگردد/نباید در دام‌شان افتاد

عراقچی گفت: «من نمی‌فهمم که چرا برخی از بازگشت تحریم‌ها لذت می‌برند. برخی کاسبان تحریمند که آنها سر جای خود هستند برخی نیز کاسب سیاسی هستند و کیف می‌کنند که تحریم‌های امریکا برگردد.»
آفتاب‌‌نیوز :
معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به رایزنی‌های ایران و سه کشور اروپایی برای حفظ برجام گفت: «امیدواریم طرف‌های باقیمانده در برجام تا آخر ماه میلادی جاری پکیج عملی خود را ارائه دهند.»

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ سیدعباس عراقچی عصر دیروزدر نهمین جشنواره تجلیل و تکریم از کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور، با بیان اینکه اگر برجام به مسیر خود ادامه ندهد به وضعیت قبل برجام و حتی فراتر از آن برمی‌گردیم، افزود: «سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا به ما قول دادند که یک پکیج عملی برای حفظ برجام و تأمین منافع و خواسته‌های ایران از برجام ارائه دهند و ما امیدواریم که تا آخر ماه میلادی جاری این بسته به ما داده شود.

عراقچی: نمی‌دانم چرا برخی از بازگشت‌ تحریم‌ها لذت می‌برند/ برخی کاسب سیاسی اند نباید در دام شان افتاد

در حال حاضر اروپایی‌ها به کمک روسیه و چین در تلاش هستند که این بسته پیشنهادی را تهیه کنند به نحوی که ایران بتواند به فروش نفت خود، دریافت پول نفت، تبادلات بانکی، حمل و نقل، بیمه و... ادامه دهد.» عراقچی با بیان اینکه حیات جمهوری اسلامی ایران وابسته به برجام نیست، گفت: «برای هر شرایط و سناریویی از آمادگی لازم برخوردار هستیم و رئیس جمهوری دستورات لازم را به دستگاه‌های اقتصادی و دیگر دستگاه‌های مسئول داده‌اند.

حتی اگر از برجام خارج شویم شرایط ما به مراتب بهتر از گذشته خواهد بود.» او در عین حال با انتقاد از کسانی که از بازگشت تحریم‌ها استقبال می‌کنند، گفت: «ما باید مراقب باشیم که در تله آنها نیفتیم.

ما نباید با برخی از اظهارات و سخنان به بازگشت تحریم‌ها کمک کنیم. متأسفانه برخی از تحلیل‌ها و صحبت‌ها در رسانه‌های کشور در جهت آب ریختن به آسیاب دشمن است.» عراقچی تصریح کرد: «من نمی‌فهمم که چرا برخی از بازگشت تحریم‌ها لذت می‌برند. برخی کاسبان تحریمند که آنها سر جای خود هستند برخی نیز کاسب سیاسی هستند و کیف می‌کنند که تحریم‌های امریکا برگردد.»

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
مگر تحریم چپده شده بود که باز گشت شود چرا سخن پراکنی می کنی آب همان آب کاسه همان کاسه دیپلمات همان دیپلمات همه چیز سرجایش .........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
رونق کار و کاسبی صرافان افغان در کابل و مشهد نشانه های اولیه است از رونق کار طرفداران تحریم .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین