کد خبر: ۵۳۰۸۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰

دریافت مجوز استخدام 24 هزار دانشجو و 17 هزار دانشجو دوره یکساله معلمی در دانشگاه فرهنگیان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از دریافت مجوز استخدام 24 هزار دانشجو و 17 هزار دانشجو ماده 28 (دوره یکساله معلمی) خبر داد و گفت: انتظار می‌رود این روند هر سال بهتر از قبل به راه خود ادامه دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
طاهر روشن‌دل بعد از ظهر امروز در دومین جلسه کمیته استانی هیات امناء دانشگاه فرهنگیان مازندران که با حضور استاندار مازندران، علی محمدی مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان و مدیرکل حوزه ریاست، قاسم احمدی لاشکی نایب رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس شورای اسلامی و سایر اعضا در دفتر استاندار تشکیل شد، اظهار کرد: استان مازندران از استان‌های با استعداد و با ظرفیت بسیار بالای کشور محسوب می‌شود و سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان هم توجه ویژه‌ای به این استان دارد.

وی تصریح کرد: تیم جدید مدیریتی دانشگاه کار را بصورت جهادی با دریافت مجوز استخدام 24 هزار دانشجو و 17 هزار دانشجو ماده 28 (دوره یکساله معلمی) آغاز کرد و انتظار می‌رود این روند هر سال بهتر از قبل به راه خود ادامه دهد و یکی از استان‌هایی که ما در تخصیص دانشجو روی آن حساب ویژه‌ای باز خواهیم کرد استان مازندران است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان افزود: انتظار می‌رود دانشگاه فرهنگیان استان مازندران با حضور مدیریت موفق شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در آینده نزدیک باشد.

* مازندران آمادگی پذیرش 1700 دانشجو معلم را دارد

استاندار مازندران نیز گفت: دانشگاه فرهنگیان کانون تربیت مهم‌ترین عنصر تعلیم و تربیت است و باید زیرساخت‌های آن در مازندران توسعه یابد. ‎

محمد اسلامی با اشاره به وجود نیروهای مستعد و تحصیلکرده در مازندران بیان کرد: مازندران سرشار از نیروهای انسانی فرهیخته و تحصیلکرده است و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه دانشگاه فرهنگیان استفاده کرد.

وی با اشاره به اختصاص پذیرش بیش از 1000 نفر دانشجو معلم برای دانشگاه فرهنگیان مازندران برای مهر 97 گفت: با همت همه مسؤولان و توسعه زیرساخت‌ها دانشگاه فرهنگیان مازندران آمادگی پذیرش 1700 دانشجو معلم را دارد.

این مسؤول تاکید کرد: استان مازندران از نظر نرخ باسوادی در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد و با این رویکرد دانشگاه فرهنگیان مازندران نیز می‌تواند جزء دانشگاه‌های برتر و پیشرو کشور باشد.

اسلامی بر توسعه و تجهیز و بهسازی امکانات دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود مدیران دانشگاه فرهنگیان با همکاری آموزش و پرورش و نوسازی مدارس به دنبال مکان‌یابی برای احداث دانشگاه جامع فرهنگیان باشند و در این زمینه استانداری نیز حمایت خواهد کرد.

* ضرورت اختصاص سهمیه 2000 نفری به مازندران

سید احمد کسائیان سرپرست دانشگاه فرهنگیان مازندران نیز با در نظر گرفتن دستور کار جلسه با معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها، چالش‌ها و کمبودهای دانشگاه و از سوی دیگر تدابیر لازم برای جذب حداکثری دانشجو در مهر 1397 با توجه به نیاز مبرم آموزش و پرورش استان، گفت: تعداد زیادی از معلمان استان، امسال بازنشسته می‌شوند و این استان با کمبود شدید نیرو مواجه است.

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن ظرفیت‌های بسیار ارزشمند استان مازندران و وجود 6 پردیس و مرکز از 98 پردیس در سطح کشور و تشنگی و علاقه‌مندی استان برای جذب حداکثری پذیرش دانشجو و داشتن اعضای هیات علمی جدیدالاستخدام انتظار می‌رود دانشگاه فرهنگیان و مسؤولان استانی در جذب حداکثری دانشجو معلم و اختصاص سهمیه 2000 نفری به این استان اهتمام ویژه داشته باشند.

کسائیان با تاکید ویژه به نیاز مبرم آموزش و پرورش استان و کمبود شدید نیروی مورد نیاز بخش آموزش اظهار کرد: برای تخصیص این سهمیه نیاز به کمک‌های استانی داریم و سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان با توجه به وسعت استان و امکانات موجود و کمبود شدید نیروی انسانی باید نگاه ویژه‌ای به این استان در جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش داشته باشد.

* آموزش و پرورش امسال با کمبود نیروی بسیار شدیدی مواجه شد

نماینده مردم نوشهر، چالوس، کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از گرفتاری‌های بزرگ کشور، عدم توجه به دانشگاه فرهنگیان است که می‌بینیم در جامعه دروغ، تهمت، فساد و ... زیاد شده و مطمئن باشیم بخش اعظم آن به عدم توجه به این دانشگاه مقدس است.

قاسم احمدی‌لاشکی بیان کرد: امسال آموزش و پرورش با کمبود نیروی بسیار شدیدی مواجه است و انتظار می‌رود مسؤولان برای رفع این معضل قیام کرده و تمام توان خود را بکار گرفته تا بیشترین دانشجو به 98 پردیس و مرکز دانشگاه فرهنگیان کشور تخصیص یابد و مازندران هم با داشتن ظرفیت‌های بسیار خوب توانایی جذب 2000 دانشجو را دارد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا کمبودهای 6 پردیس و مرکز آموز عالی مازندران جهت جذب حداکثری دانشجو، رفع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز بیان کرد: خروجی نیروی آموزش پرورش استان بیش از 3 هزار و 121 نفر است و از 17 هزار نیروی ماده 28 دانشگاه فرهنگیان، سهم استان مازندران 181 معلم است که این عدد نسبت به کمبود نیروی استان، بسیار رقم پایینی است.

عسکری نیکزاد با بیان اینکه همکاری‌های فی ما بین دانشگاه فرهنگیان استان و اداره کل آموزش و پرورش به خوبی انجام می‌پذیرد، افزود: انتظار می‌رو‌د با تخصیص حداکثری دانشجو به دانشگاه فرهنگیان مازندران کمک شایانی به جبران کمبود نیروی آموزشی پیش روی آموزش و پرورش استان شود.

به گزارش فارس، در این جلسه موضوع پذیرش حداکثری دانشجو برای پردیس‌ها و مراکز شش‌گانه استان مازندران با لحاظ ظرفیت‌های کالبدی و نیروی انسانی موجود از یک سو و تنگناها و آسیب‌های زیرساختی این دانشگاه از سوی دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه اختصاص یک هزار و 700 نفر دانشجو در 6 رشته تحصیلی به استان مازندران (توزیع دانشجویان ورودی سال 98-97 دانشگاه فرهنگیان از طریق سازمان مرکزی دانشگاه)، اهتمام جدی استاندار و اعضای کمیته استانی هیات امناء برای تامین زیرساخت‌های لازم به منظور جذب دانشجویان جدیدالورود با کیفیت مطلوب، تشکیل کمیته تخصصی در استان با نظارت مستقیم استاندار و نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور مدیران آموزش و پرورش ، سازمان برنامه و بودجه ، اداره کل نوسازی و دانشگاه فرهنگیان استان جهت بررسی نیازمندی‌ها و تلاش در جهت رفع کمبودها با استفاده از منابع استانی و کلیات طرح تاسیس دانشگاه جامع فرهنگیان استان مصوب و مقرر شد حین مکان‌یابی ، تعیین زمین با مساحت مورد نیاز و انجام مطالعات لازم در دستور کار کمیته استانی هیات امناء قرار گرفته و در اسرع وقت نتایج اقدامات انجام شده به اطلاع سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین