کد خبر: ۵۳۰۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

ترامپ: مهاجران غیرقانونی به آمریکا هجوم آورده‌اند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارنظری جنجالی مهاجران غیرقانونی که از مکزیک وارد آمریکا می‌شوند را با مهاجم‌ها مقایسه کرد و گفت: این افراد باید فورا بدون آنکه حتی در مقابل یک قاضی حاضر شوند، به کشورشان پس فرستاده شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
این در حالی است که اتحادیه موسوم به اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در پاسخ عنوان کرده که یک چنین اقدامی غیرقانونی بوده و ناقض قانون اساسی آمریکا محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ در توئیتی که در حین عزیمت به باشگاه گلف خصوصی خود در ویرجینیای شمالی منتشر کرد، ‌نوشت: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم همه این افراد به کشور ما هجوم بیاورند.

او در ادامه نوشت: هنگامی که یک نفر وارد می‌شود ما باید فورا و بدون به کارگیری هیچگونه قاضی یا تشکیل پرونده دادگاهی آنها را به همان جایی که از آن آمده‌اند برگردانیم. نظام ما یک سیاست مهاجرتی خوب و نظم و قانون را به سخره گرفته است.

ترامپ همچنین نوشت: اکثر کودکان بدون والدینشان می‌آیند. سیاست مهاجرتی ما به گونه‌ای است که کل جهان به آن می‌خندد و بسیار نسبت به کسانی که از طریق نظام قانونی به اینجا آمده‌اند و سال‌ها در صف انتظار می‌ایستند، ناعادلانه عمل می‌کند.

ترامپ نوشت: مهاجرت باید براساس ارزشمندی باشد. ما نیاز به کسانی داریم که کمک کنند آمریکا مجددا عظمت پیدا کند.

به دنبال انتشار این اظهارات مناقشه برانگیز ترامپ، عمر جدوت، مدیر پروژه حقوق مهاجران در اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا واکنش نشان داده و گفت: چیزی که ترامپ پیشنهاد داده هم غیرقانونی و هم مغایر با قانون اساسی است. هر مقامی که برای پایبندی به قانون اساسی و دیگر قوانین سوگند یاد کرده باید صراحتا با این سخنان مخالفت کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین