کد خبر: ۵۳۱۰۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
نظارت جدی بر واحدهای دریافت کننده ارز 4200 تومانی از مرحله تخصیص تا عرضه

موافقت رئیس بانک مرکزی با تشکیل بازار ثانویه ارز/تعیین قیمت ارز براساس عرضه و تقاضا/وزیر صنعت: فشارهای اقتصادی کنونی مانند فشارهای زمان جنگ است

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی از موافقت رییس کل بانک مرکزی با تشکیل بازار ثانویه ارز خبر داد و گفت در بازار ثانویه قیمت ارز براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
رحیم زارع در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رییس کل بانک مرکزی و معاونین ایشان امروز با حضور در جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را تشریح کردند که براساس آن ارز حاصل از نفت به کالاهای اساسی با قیمت ۴٢٠٠ تومان اختصاص می‌یابد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی افزود: همچنین برای ٨٠ درصدی که در سامانه نیما ثبت‌نام کردند، ارز حاصل از صادرات غیر نفتی با همین قیمت(۴٢٠٠ تومان) در راستای حمایت از تولیدکنندگان و واردکنندگان اختصاص خواهد یافت و برای گروه سوم یعنی ٢٠ درصدی که خارج از سامانه نیما هستند ارز با نرخ توافقی پیش‌بینی شده است.

زارع ادامه داد: در مورد گروه چهارم، یعنی ١۴٠٠ کالایی که بخشنامه آن منتشر شد نیز مقرر شد ارز تعلق نگیرد.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تصریح کرد: همچنین ما پیشنهاد کردیم بازار ثانویه در کنار ارز تک نرخی برای مدیریت نرخ ارز شکل بگیرد که آقای دکتر سیف هم این را پذیرفت و بنابراین در بازار ثانویه نرخ ارز براساس عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد.

نظارت جدی بر واحدهای دریافت کننده ارز 4200 تومانی از مرحله تخصیص تا عرضه

در جلسه عصر امروز با نمایندگان اتحادیه های صنفی، با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد که چهار کمیته متشکل از نمایندگان اصناف برای بررسی و حل مشکلات پیش روی بازاریان و اصناف تشکیل شود و تمامی واحدهای دریافت کننده ارز 4200 تومانی از مرحله تخصیص تا عرضه مورد نظارت جدی قرار گیرند.

در این کمیته که قرار است با هماهنگی سینکی - معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت - تشکیل شود، مهمترین مسایل پیش روی اصناف از جمله موضوعات ترخیص کالا در گمرک و ارز پیگیری خواهد شد.

محمد شریعتمداری در این جلسه، تصریح کرد: اتفاقات اخیر در بازار با دلسوزی و همراهی نظام و اصناف منجر به حادثه نخواهد شد و همراهی اصناف می تواند جلوی این سوءاستفاده ها را بگیرد.

وی با بیان اینکه در چنین موقعیت‌هایی باید یک انسجام میان نظام و مردم شکل بگیرد، بیان کرد: نباید بگذاریم هزینه ای به نظام تحمیل شود و در سایه حفظ امنیت و همراهی اصناف آرامش دوباره به بازار برخواهد گشت.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه دشمن از رسیدن به مقاصد خود باید ناامید شود، گفت: اصناف همواره با نظام و همه دولت ها همکاری داشته اند که این مایه افتخار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با تشبیه فشارهای اقتصادی کنونی به فشارهای زمان جنگ تحمیلی تصریح کرد: لازمه عبور از این فشارها صبر و تحمل است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
0
0
اىن اسامى يعني چه بازار ثانويه بازار توافقي اىن هم شد حرف ...
يعني هر كسي ارز لازم داره بره با هر قيمتي كه دلالها مىگن توافق كنه
تازه اىن براى يك عده كاسبه مردم معمولي كجاى اىن توافقند انها كه به هر دليل به ارز نياز دارند نكند يك قيمت توافقي جديد هم براى اىنها در نظر گرفتيد اخر اىن چه راه حلهاىى است كه ارايه مي دهيد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین