کد خبر: ۵۳۱۶۲۷
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
از ساعت 8 آغاز شد؛

رقابت 642 هزار داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی

رقابت 642 هزار و 451 داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی برای ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی در سال تحصیلی 98-97 از ساعت 8 صبح امروز «هشتم تیرماه« همزمان در سراسر کشور آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
درهای حوزه های امتحانی ساعت 7 صبح به روی داوطلبان بسته شد و داوطلبان این گروه آزمایشی رقابت خود را راس ساعت 8 صبح آغاز کردند.

در مجموع یک میلیون و 11 هزار و 825 نفر برای شرکت در آزمون سراسری سال 97 ثبت نام کردند که از این تعداد، 599 هزار و 313 نفر زن و 412 هزار و 512 نفر مرد هستند و به عبارت دیگر 59.23 درصد داوطلبان زن و 40.77 درصد مرد هستند.

دفترچه آزمون اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی حاوی 170 سوال است که داوطلبان باید در مدت 175 دقیقه به این سوالات از ردیف 101 به بعد پاسخنامه جواب دهند، در این گروه بهیاران شاغل به این حرفه علاوه بر پاسخگویی به سوالات اختصاصی مندرج در دفترچه شماره 2 علوم تجربی به 50 سوال بهیاری مندرج در دفترچه شماره 3 نیز باید در مدت 30 دقیقه پاسخ دهند.
آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی نیز راس ساعت 15 بعدازظهر امروز آغاز می شود و درهای حوزه های امتحانی ساعت 14 بسته خواهد شد.

بر اساس اعلام مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور به هر یک از داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی 1 پاسخنامه و 2 دفترچه شامل آزمون عمومی (دفترچه شماره 1) و آزمون اختصاصی (دفترچه شماره 2) در قالب دو بسته نایلونی داده می شود. 

به گفته حسین توکلی تمامی سوالات آزمون عمومی و دفترچه آزمون اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی شخصی سازی و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام داوطلب روی جلد دفترچه آزمون درج شده است. 

وی ادامه داد: دفترچه آزمون عمومی برای تمامی داوطلبان گروه آموزشی علوم تجربی حاوی 100 سوال عمومی است که داوطلبان باید در مدت 75 دقیقه به سوالات پاسخ دهند. 

توکلی گفت: در این دفترچه 25 سوال زبان و ادبیات فارسی، 25 سوال زبان عربی، 25 سوال فرهنگ و معارف اسلامی و 25 سوال زبان انگلیسی وجود دارد و داوطلبانی که به جای سوالات فرهنگ و معارف اسلامی به سوالات اقلیت های مذهبی کلیمی، زرتشتی، مسیحی پاسخ می دهند یا زبان خارجی انتخابی آنان فرانسه، آلمانی، روسی و ایتالیایی است به سوالات مربوطه که ضمیمه دفترچه آزمون عمومی است پاسخ می دهند. 

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور خاطرنشان کرد: هر داوطلب باید پاسخ سوالات عمومی را از ردیف 1 تا 100 در پاسخنامه درج کند. 

روز گذشته هفتم تیرماه نیز 144 هزار و 550 نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، 205 هزار و 26 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی و 12 هزار و 260 نفر در گروه آزمایشی هنر در دو نوبت صبح و بعدازظهر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به تبع آن، اجرای انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه ها، برگزاری کنکور در سال های 59 و 60 به تعویق افتاد و دوره های جدید از سال 61 تا امسال به صورت پیاپی برگزار شده، با احتساب 11 دوره برگزاری کنکور پیش از انقلاب اسلامی و دوره های پس از آن، امسال چهل و هشتمین دوره برگزار شده است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین