کد خبر: ۵۳۱۷۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

معرفی امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت در سال ۲۰۱۸

لیست امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت در سال ۲۰۱۸ توسط موسسه گالوپ منتشر شد
آفتاب‌‌نیوز : خورشید، دریا و ماسه، سه موردی هستند که بسیاری از ما برای مسافرت به یک مقصد آن ها را در نظر می گیریم. اما باز هم امنیت مهم ترین عامل برای سفر به یک مقصد است. به همین دلیل است که برخی از موسسات، تحقیقاتی را در زمینه امنیت مقاصد مختلف گردشگری دنیا انجام می دهند. اخیرا موسسه معتبر تحقیقاتی گالوپ (Gallup)، مقاصد مختلف جهان را بر اساس حس امنیت شهروندانش طبقه بندی کرده است و لیستی از امن ترین کشورها برای مسافرت در سال ۲۰۱۸ را ارائه داده است.

معرفی امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت در سال ۲۰۱۸

این موسسه، از شهروندان ۱۴۲ کشور جهان درباره اعتمادشان به حکومت، احساس امنیتشان هنگامی که به تنهایی در خیابان قدم می زنند و تجاربشان از جنایت در کشورشان سوالاتی پرسیده و نتایج این تحقیق را منتشر کرده است. جای تعجب ندارد که کشور پیشرفته آسیایی یعنی سنگاپور، رتبه اول را بالاتر از چند کشور اروپایی در این لیست به خود اختصاص داده است. بعضی از مقاصد کمتر شناخته شده و نو ظهور همچون ازبکستان هم نامشان در این لیست به چشم می خورد.

معرفی امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت در سال ۲۰۱۸

جان کلیفتون (Jon Clifton) یکی از مدیران ارشد موسسه گالوپ در این باره می گوید: «ما می خواستیم بدانیم که آیا مردم کشورهای مختلف در جامعه خودشان احساس امنیت می کنند یا خیر، به همین منظور شروع به سوال پرسیدن از مردم بیش از ۱۴۲ کشور جهان کردیم.» گالوپ در تحقیقات خود با بیش از ۱۴۸ هزار نفر که بیش از ۱۵ سال سن داشتند، مصاحبه کرد.

کلیفتون به خطرات و چالش های این تحقیق اشاره کرد و در این رابطه افزود: «چالش بزرگی که ما با آن مواجه بودیم این بود که در بعضی از جوامع بسته و خطرناک، مردم حاضر به گفتن حس واقعی خود و احساساتشان نبودند، بنابراین نتایج این تحقیقات بدون خطا نخواهد بود.»

معرفی امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت در سال ۲۰۱۸

سنگاپور با امتیاز ۹۷ در صدر امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت قرار دارد. سه کشور حوزه اروپای شمالی، یعنی نروژ، ایسلند و فنلاند رتبه های دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده اند. ازبکستان هم یک مقصد نو ظهور در آسیاست که با امتیاز ۹۱ رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. نکته جالب توجه این لیست، بازگشت کشور تاریخی مصر به لیست امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت است.
کانادا

لیست امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت در سال ۲۰۱۸ از دید موسسه تحقیقاتی گالوپ:

    سنگاپور
    نروژ
    ایسلند
    فنلاند
    ازبکستان
    هنگ کنگ
    سوییس
    کانادا
    اندونزی
    دانمارک
    اسلونی
    لوکزامبورگ
    اتریش
    چین
    هلند
    مصر


الی گشت

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حمید عسگری
|
-
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
خب از همون اولی شروع میکنیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین