کد خبر: ۵۳۲۱۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶

پایان مسمومیت مردم بخش ابوالفارس رامهرمز با آب آلوده

معاون سیاسی امنیتی استاندار خوزستان گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده مشخص شد ویروسی ضعیف شده از طریق آب منتقل شده و باعث مسمومیت گروهی از مردم در سنین پایین در بخش ابوالفارس در شهرستان رامهرمز شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: به دنبال مسمومیت ایجاد شده برای اهالی سه روستای بخش ابوالفارس شهرستان رامهرمز و بر اساس گزارش بهداشت آن منطقه،  گروهی از اعضای علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به منطقه مورد نظر اعزام شدند و امکانات لازم را برای رسیدگی به اهالی مسموم شده مستقر کردند. خوشبختانه هم اینک این شرایط کنترل شده و دیگر فردی با شرایط مسمومیت به درمانگاه منطقه مراجعه نکرده است.

وی توضیح داد: تعدادی به صورت موردی از افراد مسموم شده که شرایط بدتری داشتند به بیمارستان و درمانگاه رامهرمز منتقل شدند.

حسین زاده خاطرنشان کرد: بنده امروز در بخش ابوالفارس بودم و طبق اعلام صورت گرفته بیشترین تعداد مسمومیت‌ها مربوط به روستای شهید رایگانی با حدود 1500 نفر جمعیت بوده است. به طور کلی تاکنون 300 نفر از طریق آب آلوده مسموم شده بودند که اکثر این افراد پس از انجام مراقبت‌های لازم بهبود یافته و مرخص شدند. در حال حاضر آب آشامیدنی در سیستم آبرسانی منطقه، مشکلی ندارد.

وی درباره علت آلودگی آب روستای ابوالفارس، توضیح داد: در هنگام قطعی برق و متعاقبا قطعی آب و وصل مجدد آن، آب در شبکه جاری می‌شود و دستگاه کلرزنی به موقع وارد عمل نشده سبب شده است که آب دچار مشکل شود. بررسی می‌شود در صورتی که سهل‌انگاری در این مورد صورت گرفته باشد با آن برخورد لازم انجام می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین