کد خبر: ۵۳۲۱۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰

وزارت صنعت: اسامی شرکت‌های واردکننده خودرو با ارز دولتی را به بانک مرکزی اعلام کردیم

وزارت صنعت و معدن و تجارت اسامی شرکت های وارد کننده خودرو و تعرفه های مربوط به تمامی خودروهای سواری (با کد 8 رقمی) را به بانک مرکزی اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد: اسامی شرکت‌های وارد کننده خودرو و میزان ارز تامین شده برای آنها به بانک‌مرکزی اعلام شده است.

پس از انتشار اخباری مبنی بر اعلام نشدن اسامی شرکت‌های وارد کننده خودرو مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه ای اعلام کرد: همه تعرفه‌های مربوط به تمامی خودروهای سواری (با کد 8 رقمی) که برای هر مورد شامل ذکر نام شرکت وارد کننده و میزان ارز تامین شده برای واردات آن خودرو به بانک مرکزی اعلام شده است تا به استحضار همه هموطنان برسد.

 در وزارت صنعت، معدن و تجارت جز ثبت سفارش برای واردات کالا ، فرآیند دیگری انجام نمی‌شود و مراحل تخصیص و سپس تامین ارز برای متقاضیان واردات در بانک مرکزی انجام و اطلاعات ارزی در اختیار آن دستگاه است.

این روابط عمومی اعلام کرد: با توجه به اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت، بار دیگر تاکید می‌شود این وزارتخانه با انتشار همه اطلاعات تامین ارز ٤٢٠٠ تومانی موافق است.

لیست کالاهای اساسی مورد نیاز عامه مردم بنا به دستور رییس جمهور محترم و روز جمعه مورخ هشتم تیرماه در اختیار ریاست کل محترم بانک‌مرکزی قرار گرفت و ایشان با اجازه ریاست محترم جمهوری اقدام به انتشار آن کردند.

بانک مرکزی برای انتشار کامل اسامی دریافت کنندگان ارز ٤٢٠٠ تومانی نیازی به نظر و مجوز این وزارتخانه ندارد و در اولین فهرست مورد درخواست بانک مرکزی شماره تعرفه کالاهای مورد نیاز و ضروری مردم را به بانک اعلام کرد تا ارز تخصیصی و تامین شده برای واردات را اعلام کند. از سویی دیگر تعرفه های مربوط به کالاهای دارویی و تجهیزات بیمارستانی نیز در بانک اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجود و از طریق آن قابل پیگیری است.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
چرا با ارز دولتی؟نباید به آنها ارز دولتی داد،چون آنها سرمایه دار هستند و از خارج از کشور خودرو وارد می کنند و به ارز دولتی هم نیاز ندارند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین