کد خبر: ۵۳۲۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳

آلودگی آب در کهگیلویه و بویراحمد/بیماری 101 نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: 101 نفر از مردم بخش لوداب دچار بیماری روده‌ای شدند که خوشبختانه هم اکنون عامل بیماری شناخته شده و تحت کنترل است.
آفتاب‌‌نیوز :
اورنگ ایلامی افزود: به همت تیم سلامت مرکز بهداشتی درمانی لوداب و دانشگاه علوم پزشکی استان طغیان بیماری روده ای بخش لوداب شهرستان بویراحمد کنترل شد.

وی اظهار کرد: به علت آلودگی یکی از مخازن آب در بخش لوداب، شاهد فراوانی عفونت های دستگاه گوارش به صورت اسهال و استفراغ بودیم که تیم سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان با تدبیر و اقدامات لازم توانست این بیماری را کنترل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بخش لوداب با دارا بودن یک پایگاه، 7 خانه بهداشت و 17 پرسنل، پزشک و دندانپزشک در حال ارائه خدمت به مردم این بخش هستند، خاطرنشان کرد: تیم سلامت مرکز لوداب شامل کارشناس ارشد بهداشت محیط، کارشناس مبارزه با بیماری ها، کاردان های بهداشت خانواده و مامایی با طغیان این بیماری شروع به فعالیت کرده و خوشبختانه با کمک تیم سلامت دانشگاه موفق به کنترل بیماری شدند.

ایلامی حفظ سلامت و بازگرداندن سلامتی افراد بیمار را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی عنوان و تصریح کرد: به دلیل آلودگی مخزن آب و طغیان بیماری در این منطقه تیم سلامت استان همراه با متخصصین عفونی و همچنین پزشکان مربوطه به منطقه اعزام، نمونه های علمی گرفته و جهت انجام آزماش های فوق تخصصی تعدادی از نمونه‌ها نیز به تهران ارسال شدند. با اعلام نتایج نمونه های آزمایش شده، نوع میکروب مشخص و بلافاصله تیم درمانی اقدامات درمانی لازم را آغاز و تاکنون تا حدود زیادی این بیماری کنترل شد.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: افراد هنگام طغیان بیماری‌های منتقله از راه آب، بهداشت آب آشامیدنی را رعایت کرده و حتما آن را بعد از جوشاندن مصرف نمایند، همچنین جهت استفاده از میوه و سبزیجات نیز آنها را کاملا ضد عفونی و بشویند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین