کد خبر: ۵۳۲۴۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

باز شدن سومین پرونده آزار جنسی علیه هاروی واینستین

آقای واینستین ۶۶ ساله به شش مورد آزار و اذیت جنسی یک زن در نیویورک متهم شده و اگر گناهکار شناخته شود ممکن است با مجازات حبس ابد روبرو شود.
آفتاب‌‌نیوز :
دادستان منهتن اتهامات جدیدی را علیه هاروی واینستین، غول تهیه‌کنندگی سینمای هالیوود طرح کرده است.

به گزارش بی بی سی، آقای واینستین ۶۶ ساله به شش مورد آزار و اذیت جنسی یک زن در نیویورک متهم شده و اگر گناهکار شناخته شود ممکن است با مجازات حبس ابد روبرو شود.

پرونده این زن سومین پرونده‌ای است که علیه هاروی واینستین در دادگاه طرح شده است.

این تهیه‌کننده سابق هالیوود پیشتر به آزار اذیت دو زن دیگر در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۴ متهم شده بود. به گفته دادستان منهتن اتهامات جدید مربوط به اتفاقاتی است که در سال ۲۰۰۶ رخ داده است.

تجاوز جنسی یکی از جدی‌ترین جنایات در نیویورک محسوب می‌شود و در صورتیکه آقای واینستین گناهکار شناخته شود ممکن است به ده سال زندان تا حبس ابد محکوم شود.

هاروی واینستین کمتر از یک ماه پیش هم در دادگاه حاضر شد و ضمن رد تمامی اتهام‌ها خود را بی‌گناه دانست. او گفت هیچ کدام از روابط جنسی که در پرونده‌ها طرح شده بدون رضایت طرفین نبوده است.

آقای واینستین به تعرض و آزارجنسی بیش از هفتاد زن متهم است که اکثر آنها هنرپیشگان یا چهره‌های سرشناس سینمای هالیوود هستند.

آقای واینستین امروز سه‌شنبه (پنجم ژوئن) در حالی که وکیلش بنجامین برفمن او را همراهی می‌کرد و گروه بزرگی از خبرنگاران آنها را احاطه کرده بودند به دادگاه عالی در منهتن نیویورک وارد شد و بدون این که کلامی با خبرنگاران سخن بگوید از آنجا خارج شد.

بنجامین برفمن، وکیل آقای واینستین گفته: "فشار سیاسی ناعادلانه" و شهرت و بزرگی نام متهم و همزمانی این پرونده با اوج‌گیری جنبش من-هم (Me Too) باعث شده که دادستان‌ها برای اثبات مجرمیت آقای واینستین تحت فشار قرار بگیرند.

اشاره وکیل آقای واینستین به جنبش حامیان حقوق زنان #می-تو است که در حقیقت با علنی شدن اتهام‌های آزار و اذیت جنسی این غول تهیه‌کنندگی هالیوود اوج گرفت و با لب به سخن گشودن زنانی که قربانی آزار و اذیت جنسی مردان قدرتمند و ثروتمند شده بودند در بسیاری از کشورهای دنیا به جنبشی وسیع بدل شد.

هاروی واینستین هم‌اکنون با وثیقه‌ای یک میلیون دلاری آزاد است اما پاسپورت خود را تسلیم پلیس کرده و موافقت کرده که دستگاه ردیاب به خود وصل کند تا پلیس هر لحظه از جای او باخبر باشد.

روند رسیدگی به تمامی پرونده‌های اقای واینستین احتمالا ماه‌ها طول خواهد کشید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین