کد خبر: ۵۳۲۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰

اختصاص میلیاردها یورو ارز دولتی برای سفرهای تفریحی چه ضرورتی دارد؟

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در شرایطی که کشور در تحریم قرار دارد و ارز دولتی باید به کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم تخصیص یابد چه ضرورتی دارد که میلیاردها یورو ارز دولتی برای سفرهای تفریحی (از قبیل آنتالیا، پاتایا و ... ) اختصاص یابد؟
آفتاب‌‌نیوز :
قاضی سراج پیش از ظهر امروز ضمن شرکت در جلسه شورای قضایی استان البرز و بازدید از اداره کل بازرسی استان با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره معمار دستگاه قضایی شهید بهشتی (ره) هدف از سفر امروز خود را بررسی مسائل استان و بازرسی کل استان عنوان کرد و با اشاره به احیای شورای قضایی استانها با دستور آیت الله آملی لاریجانی افزود: با تشکیل مرتب جلسات شورای قضایی استانها، الحمدالله کارها و اقدامات مناسبی صورت گرفته و هماهنگی خوبی در بین دستگاههای قضایی استانها ایجاد شده است.

وی با اشاره به توطئه 40 ساله دشمنان علیه انقلاب اسلامی گفت: ما 40 سال تحریم هستیم که در طی 10 سال اخیر شدت تحریمها افزایش یافته است اما علی رغم همه تهدیدها و توطئه ها، انقلاب اسلامی همواره با قدرت و اقتدار به پیش رفته و هیچ گاه تسلیم دشمنان نشده است؛ این بار نیز انشاالله به فضل خداوند، دشمنان ما شکست خواهند خورد و با مقاومت و کمک مردم شریف‌مان از این شرایط عبور خواهیم کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فضای ملتهب چهار بازار خودرو، مسکن، ارز و سکه خاطرنشان کرد: همانطور که ریاست محترم قوه قضائیه تاکید فرمودند سازمان به این حوزه ها ورود کرده و گزارش خود را به زودی برای مراجع ذی‌صلاح ارسال خواهیم کرد تا با دستور قاطع ریاست محترم قوه قضائیه با متخلفان و سودجویان و فرصت طلبان در این حوزه ها بدون اغماض برخورد شود.

قاضی سراج با اشاره به بازدید اخیر خود از ایران خودرو اظهار داشت: با هماهنگی هایی که با خودروسازان صورت گرفت، آرامش خوبی بر روند ثبت نامها حاکم شده است و التهاب بازار خودرو فروکش کرده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود : متاسفانه هر چیزی که اعلام می شود قیمتش رو به افزایش است، برخی مردم برای خرید آن کالا اقدام می کنند که ما از مردم نیز درخواست داریم که با بی اعتنایی و عدم خرید کالاهایی که به صورت یک شبه و غیر منطقی گران می شوند فرصت سودجویی به دلالان و فرصت طلبان را ندهند. همچنین با توجه به شرایط تحریم کشور واقعاً اقلامی که نیاز نداریم، نخریم و یا حتی المقدور وقتی کالایی در داخل با کیفیت مناسب تولید می شود از خرید مشابه خارجی آن پرهیز کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد هماهنگی اقتصادی توسط سران سه قوه گفت: تمام مسئولین کشور آماده مقابله با تحریمها هستند و تصمیمات و تدابیر لازم را درنظر گرفته اند.

قاضی سراج اقتصاد مقاومتی را به عنوان راهکار نهایی غلبه بر مشکلات اقتصادی دانست و گفت: در شرایطی که کشور در تحریم قرار دارد و ارز دولتی باید به کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم تخصیص یابد چه ضرورتی دارد که میلیاردها یورو ارز دولتی برای سفرهای تفریحی (از قبیل آنتالیا، پاتایا و ... ) اختصاص یابد؟ این رویه بر خلاف اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از سفرهای خارجی غیر ضرور می باشد و این مقدار ارز دولتی اگر به بخش تولید اختصاص یابد به رونق و شکوفایی تولید داخلی کمک مؤثری خواهد کرد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین