کد خبر: ۵۳۲۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴

دعوت دمشق از سوری‌های خارج شده از کشور برای بازگشت به وطنشان

دمشق از شهروندان سوری که به دلیل جنگ کشورشان را ترک کرده‌اند، خواست تا بعد از آزاد شدن تعداد زیادی از مناطق از سیطره تروریست‌ها، به وطنشان بازگردند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،‌ یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه امروز (سه شنبه) عنوان داشت، سوریه از شهروندان سوری که به دلیل جنگ و تعدی‌های تروریستی مجبور به ترک کشور شدند، می‌خواهد که با آزاد شدن بیشتر مناطق، به وطن و سرزمین مادری خود بازگردند.

این منبع تاکید کرد: این دعوت در سایه دستاوردهای پی در پی ارتش و نیروهای مسلح در سوریه چه از طریق عملیات نظامی یا در پی آشتی‌ها مطرح شده است و با این دستاوردها، بسیاری از کسانی که در داخل سوریه خانه و کاشانه خود را ترک  کرده بودند، به روستاها و مناطق خود بازگشته‌اند.

این منبع عنوان داشت: باید سازمان‌های انسانی و جامعه بین الملل به مسئولیت‌های خود دراین خصوص عمل کرده تا لوازم بازگشت داوطلبانه شهروندان سوری به کشورشان فراهم شود.

وزارت خارجه سوریه تحریم‌های تحمیل شده بر این کشور را "اقداماتی یک جانبه و غیرقانونی" خواند و از جامعه بین الملل و سازمان‌های بین المللی نیز خواست تا این تحریم‌ها را لغو کنند.

از زمان آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱، میلیون‌ها تن به دلیل درگیری‌های شدید این کشور را ترک کردند. طبق اطلاعات رسمی سازمان ملل، تعداد آوارگان سوری از پنج میلیون تن پا فراتر می‌گذارد. اما احتمال می‌رود که این تعداد بیشتر باشد، چراکه تعداد زیادی از آنها اسامی خود را در مراکز پذیرش ثبت نکرده‌اند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین