کد خبر: ۵۳۲۵۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸

بازگشت سریال جنجالی و پرحاشیه به تلویزیون

وقتی ضیاءالدین دری سریال کلاه پهلوی را ساخت به هیچ وجه توقع نداشت این سریال هنگام پخش با حاشیه‌های گسترده‌ای روبه‌رو شود، اما می‌توان گفت این مجموعه پرحاشیه‌‌ترین سریال الف ویژه تلویزیون بود.
آفتاب‌‌نیوز : وقتی ضیاءالدین دری سریال کلاه پهلوی را ساخت به هیچ وجه توقع نداشت این سریال هنگام پخش با حاشیه‌های گسترده‌ای روبه‌رو شود، اما می‌توان گفت این مجموعه پرحاشیه‌‌ترین سریال الف ویژه تلویزیون بود که فقط منتقدان به این سریال انتقاد نکردند، بلکه کارگردانان و بازیگران هم دل خوشی از پخش این مجموعه نداشتند، زیرا سال‌ها تولید این مجموعه به طول انجامید و بودجه زیادی هم صرف شد، اما خروجی‌اش مطلوب نبود.
دری هم در پاسخ به انتقادهایی که به سریالش وارد شد، خطاب به منتقدان گفت همه منتقدان را به خدا واگذار می‌کند، زیرا حسرت به دل مانده که یک نقد منصفانه هم درباره این مجموعه نخوانده است. به بهانه بازپخش این مجموعه بعد از اعمال تغییرات و گذشت پنج سال از پخش آن از شبکه افق، نقبی به حاشیه‌های آن زده‌ایم.
 

وقتی خر از تعجب از نردبام بالا می‌رود
ضیا‌ءالدین دری در زمان پخش این مجموعه در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرد برخی مواقع حرف‌هایی درباره این سریال زده می‌شود که به قول معروف خر از تعجب از نردبام بالا می‌رود. او تاکید کرد در این سریال به هیچ وجه تبلیغ بی‌حجابی نشده، بلکه واقعیت‌های آن زمان را نشان داده است. ضمن این‌که عنوان کرد نقدهای شورای نظارت بر صدا و سیما بر این مجموعه به خاطر این است که تحت تاثیر فشارهای بیرونی قرار گرفته و به همین دلیل این سریال را مورد نقد قرار داده است.

اولین واکنش دیپلمات انگلیسی
ماه‌چهره خلیلی که در مجموعه کلاه پهلوی نقش یک دیپلمات انگلیسی به نام سیمسون را بازی کرده بود، اولین بازیگری است که نسبت به بازپخش این مجموعه از شبکه افق واکنش نشان داده و با انتشار پستی در اینستاگرامش از بازگشت سریال کلاه پهلوی به تلویزیون خبر داد. وی نوشت: سرانجام پس از پنج سال جلوگیری از پخش سریال فاخر کلاه پهلوی به کارگردانی سیدضیاءالدین دری اولین باز پخش این سریال ساعت یازده و نیم شب از شبکه افق از شنبه تا چهارشنبه ساعت 23 و 30 دقیقه و تکرار‌های آن 9 و 30 دقیقه و 14 و 30 دقیقه است.

وقتی کلاه پهلوی با نعمتی و میرزاآقایی خوب تا نکرد
سریال کلاه پهلوی در زمان پخش منجر به گلایه برخی از بازیگران سریال هم شد و یکی از انتقادهای تند را آنا نعمتی در قالب گفت‌وگو با نشریات کرد. او در مصاحبه اش گفته بود عوامل سریال کلاه پهلوی با او و صالح میرزاآقایی خوب تا نکردند و همین باعث شده تا بخش‌های عمده‌ای از نقش او که در این سریال شخصیت زرین تاج را بازی می‌کرد و همسرش (صالح میرزاآقایی) حذف شود.

عصبانی شدن زنده‌یاد مرتضی احمدی
در زمان پخش سریال کلاه پهلوی هنرمندان اظهارنظرهای متفاوتی داشتند. یکی از نظرات مربوط به زنده‌یاد مرتضی احمدی می‌شد که در زمان پخش این سریال اعلام کرد خیلی کم این مجموعه را می‌بیند، چرا که هر زمان این سریال را تماشا می‌کند، عصبانی می‌شود، زیرا این سریال به بخشی از تاریخ ایران توهین کرده است.

کیومرث پوراحمد، کارگردان هم به این سریال انتقاد کرده بود که بودجه این سریال به هدر رفته است. خسرو معتضد هم که منتقد سریال‌های تاریخی است و هم به عنوان مشاور چنین آثاری، در زمان پخش این اثر اعلام کرد تقصیر مخاطب نیست که این سریال را نمی‌بینند، بلکه تقصیر سازندگان این اثر است که سریال را جذاب نساختند. همچنین حسن هدایت کارگردان بعد از تماشای قسمت‌های اولیه مجموعه‌ کلاه‌پهلوی مخاطبان را به صبوری دعوت کرد و خطاب به آنها گفت: باید تا انتها سریال را ببینند و بعد قضاوت کنند.

دمپایی دردسرساز
یکی از حاشیه‌های این سریال توسط یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار شکل گرفت و آن هم مربوط به یک دمپایی می‌شد که منجر به دردسرهای زیادی هم شد. ماجرا به این شکل بود که در سایت کلاه پهلوی عکسی منتشر شده بود و سارا خوئینی‌ها که نقش عالیه را در این سریال بازی می‌کرد، دمپایی «نادر» را به پا داشت و این روزنامه با انتشار این گاف سر و صدای زیادی به‌پا کرد.

جام جم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
این سریال واقعا سریال فاخر بود فکر کنم چون راجع به حجاب بود مسخره بازها (بازی گرها )خوششان نیامده بود
خروس محله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
سریال های تاریخی را نمی توان جذاب ساخت زیرا با این شویه به ساحت تاریخ و حافظه تاریخی جامعه توهین می شود. اگر کارگردان بخواهد سریال تاریخی را جذاب کند می شود هم سنگ سریال های تاریخی ترکیه ای که تاریخ سازی می کنند تا روایت تاریخی. جامعه ایرانی نیاز به تاریخ سازی ندارد بلکه نیازمند روایت تاریخی است. در این حوزه چند سریال خوب ساخته شد که عبارتند از سلطان صاحبقران، هزاردستان، سریالی در باره وقایع عصر صفوی و آزاد سازی بندر گمبرون، ثقه الاسلام تبریزی و میرزا کوچک خان.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین