کد خبر: ۵۳۲۶۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
ترامپ براساس اظهارات نماینده مجلس ایران گفته بود که اوباما به ۲۵۰۰ ایرانی حق شهروندی داده بود

واکنش مقامات پیشین آمریکا به توئیت ترامپ درباره اعطای حق شهروندی به ایرانی‌ها؛ دروغی بزرگ

مقامات پیشین دولت آمریکا توئیت رئیس جمهور این کشور را مبنی بر اینکه دولت اوباما به ۲۵۰۰ ایرانی حق شهروندی اعطا کرده است، اشتباه و دروغی بزرگ دانستند.
آفتاب‌‌نیوز :
بن رودز معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به ادعای روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور واکنش نشان داد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ رودز در پیام خود تصریح کرد: این یک دروغ بزرگ است. این حقیقت ندارد. من حدس می‌زنم که این حرف از ماشین رسانه تبلیغاتی ترامپ آمده است.

همچنین جان کربی سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در سال‌های 2015 تا 2017 در پیامی توئیتری نوشت: اشتباه است. و من نمی‌دانم که کدام یک دردسر سازتر است... اینکه رئیس جمهور به‌طور عمد اظهارات یک تندروی ایرانی( منظور وی ذوالنور، نماینده مجلس ایران است که اظهارات ترامپ براساس گفته وی بوده است) را بیرون می‌کشد یا اینکه برای تائید صحت این مسئله آن را با نزدیکانش بررسی نمی‌کند. خدای من، این کار فقط به یک تماس تلفنی نیاز داشت.

دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در  پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: به تازگی مشخص شده است که دولت اوباما در جریان مذاکرات وحشتناک بر سر توافق هسته‌ای با ایران به ۲۵۰۰ ایرانی شامل مقامات دولتی حق شهروندی اعطا کرده است.

ماری هارف یک سخنگوی دیگر وزارت امورخارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما این پیام توئیتری ترامپ را ساختگی دانست.

جف پرسکات عضو ارشد شورای امنیت ملی باراک اوباما نیز به شبکه سی‌بی‌اس نیوز گفت: این اتهام مزخرف و اساسا اشتباه است. هیچکس نباید این را نادیده بگیرد که دونالد ترامپ در حال تکرار طوطی‌وار (خبر) فاکس نیوز است که به ادعاهای یک (نماینده) تندروی ایرانی پرداخته است.

منبع: ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین