کد خبر: ۵۳۲۶۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

ارتباط ساعات کاری با خطر ابتلای زنان به دیابت

بررسی‌ها نشان می‌دهد زنانی که برای مدت زمان طولانی کار می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به دیابت هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
متخصصان کانادایی در مطالعه‌ای مشاهده کردند خطر ابتلا به دیابت نوع دو در میان زنانی که در هفته ۴۵ ساعت یا بیشتر کار می‌کنند، افزایش می‌یابد.

این یافته بار دیگر توجهات را به یکی دیگر از خطرات کار کردن طولانی مدت برای سلامتی و لزوم حفظ تعادل بین کار و زندگی برای کارمندان جلب کرد.

مطالعات پیشین در مورد ارتباط بین دیابت و کار کردن طولانی مدت بیشتر روی مردان متمرکز بوده است. در این مطالعه جدید، محققان آمریکایی به بررسی اطلاعات ۷۰۶۵ بزرگسال شاغل برای مدت زمان ۱۲ سال پرداختند. این افراد بر اساس تعداد ساعاتی که در هفته کار می‌کنند به چهار گروه تقسیم شدند.

در پایان زمان مطالعه، حدود ۱۰ درصد این افراد به دیابت دچار شدند. همچنین موارد ابتلا به دیابت در میان مردان، افراد بزرگسال و افراد چاق شایع‌تر است. هرچند، با در نظر گرفتن فاکتور ساعات کاری مشاهده شد احتمال ابتلا به دیابت در مردانی که مدت زمان بیشتری کار می‌کنند کاهش پیدا می‌کند. در حالی که این رابطه در زنان مشاهده نشد.

به گزارش مدیکال دیلی، به گفته محققان کانادایی بالا بودن ساعات کاری با افزایش احتمال ابتلای زنان به دیابت مرتبط است. همچنین کار کردن برای مدت زمان بیش از ۴۰ ساعت در هفته به استرس و تغییر در تولید هورمون‌هایی همچون کورتیزول منجر می‌شود و می‌تواند با فاکتورهایی از قبیل خواب، مقاومت انسولین و مشکلات سلامت روان مرتبط باشد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین