کد خبر: ۵۳۲۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹

ناآرامی در شمال افغانستان / معترضان شورای استانی فاریاب را آتش زدند

منابع محلی استان فاریاب در شمال افغانستان اعلام کردند که بعد از تیراندازی نیروهای امنیتی به روی معترضان که در نتیجه آن یک نفر کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند، معترضان خشمگین وارد ساختمان استانداری شده و آن را آتش زدند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد طاهر رحمانی، رئیس شورای استانی فاریاب به بی‌بی‌سی گفت که اکنون تظاهرات از کنترل خارج شده و افراد خشمگین وارد ساختمان استانداری شده و به آتش زدن خودروهای دولتی دست زده‌اند. به گفته او معترضان جنازه فرد کشته شده را نیز با خود حمل می‌کنند.

او گفت که دلیل تیراندازی نیروهای امنیتی مشخص نیست، شاید در ابتدا شماری از معترضان به آنان سنگ پرتاب کرده و باعث تیراندازی شده‌اند.

رحمانی افزود که شورای استانی با مسئولین حزب جنبش ملی افغانستان به رهبری عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان که تظاهرات روز گذشته توسط آنان سازماندهی شده بود، صحبت کرده و مسئولین این حزب گفته‌اند که آنان به اعتراض خود پایان داده و اعتراض کنونی ربطی به حزب جنش ملی ندارد و حرکت خود سرانه است.

مردم فاریاب در اعتراض به بازداشت نظام الدین قیصاری، نماینده ویژه عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان از روز سه‌شنبه تاکنون تجمع اعتراضی به پا کرده‌اند.

به گفته شاهدان عینی بعد از تیراندازی نیروهای امنیتی افغانستان به روی معترضان، این تجمع به خشونت گرایید و شماری از معترضان نیز متفرق شدند.

روز گذشته گزارش شد که نظام الدین قیصاری، نماینده ویژه عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان پس از یک درگیری مسلحانه در ولایت فاریاب در شمال افغانستان بازداشت شد.

در بیانیه سپاه شاهین که روز گذشته منتشر شد، آمده است که "نظام‌الدین قیصاری با یک رویکرد قلدرمابانه زبان به اهانت و توهین گشود و اعضای جلسه را به صورت عموم خائن خطاب کرد و تهدید به کشتن نمود و گفت که "همه‌ را کشته و تاسیسات دولتی را به آتش می‌کشد و نظام حکومتی را در میمنه ساقط می‌کند". پس از برخوردهای تند لفظی او، افراد تحت امرش دست به سلاح بردند که منجر به درگیری و برخورد شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین