کد خبر: ۵۳۲۷۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰

روحانی در دیدار با اسقف اعظم اتریش: انتقال صحیح اعتقادات مذهبی به جوانان وظیفه مشترک همه ادیان الهی است

رئیس جمهور در دیدار اسقف اعظم اتریش، انتقال صحیح اعتقادات مذهبی به جوانان را وظیفه مشترک و مهم همه ادیان الهی دانست و تاکید کرد: نگاه اسلام و مسیحیت به جهان و آینده، بسیار به یکدیگر نزدیک است و باید در تلاشی مشترک به نیاز نسل جوان امروز یعنی آشنایی با اعتقادات راستین مذهبی پاسخ مناسب دهیم.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه به وقت محلی در دیدار کارینال "شونبورن"، با بیان اینکه برای تربیت بهتر و صحیح تر دینی جوانان، ابتدا این دیدگاه ما هست که باید تغییر کند، اظهارداشت: مظاهر دنیای مادی متنوع شده و ما هم باید قادر باشیم معنویت و دین را با روش های جدید و جذاب امروز به جوانان منتقل کنیم.

 رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه در طول تاریخ همواره روابط خوب و دوستانه ای میان مسلمانان و مسیحیان برقرار بوده است، گفت: مسیحیان ایران، امروز همچون همه ادوار تاریخ در کنار سایر اقوام و ادیان ایرانی زندگی مسالمت آمیزی داشته و با مسلمانان کشورمان روابط بسیار حسنه ای دارند.

روحانی در دیدار با اسقف اعظم اتریش: انتقال صحیح اعتقادات مذهبی به جوانان وظیفه مشترک همه ادیان الهی است

روحانی افزود: امروز کلیساها در ایران در کنار مساجد کاملا فعال هستند، مسیحیان در مجلس ایران نمایندگانی دارند که از حقوق و اختیارات برابر با دیگر نمایندگان برخوردارند و در انتخاباتی که در ایران برگزار می شود، مسیحیان مشارکت و حضور بسیار گسترده ای دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بسیار اهمیت دارد تلاش کنیم تا اهداف پیامبران بزرگ الهی در راستای استقرار صلح و دوستی در همه جهان محقق شود، اظهارداشت: وقتی به پاداش بزرگ الهی معتقد باشیم، فداکاری در راه کمک به انسانها برای ما آسان می شود، چرا که اگر همه زندگی را در جهان مادی منحصر کنیم، درگیری ها و خشونتها در جامعه انسانی بیشتر شده و وحدت بشری برهم می خورد.

کاردنیال شونبورن اسقف اعظم اتریش نیز با اشاره به دیدار و گفتگوهایش در ایران از سال ۲۰۰۱، در چارچوب گفتگوهای دوجانبه و گفتگوی بین ادیان به نمایندگی از اتریش، با بیان اینکه خاطرات بسیار خوبی از آن دیدارها و گفتگوها دارد، گفت: بسیار مهم است که فرآیند گفتگو زنده بماند و ما به عنوان نمایندگان ادیان وظیفه داریم درهای گفتگو را بگشاییم و گشوده نگاه داریم.

به گزارش ایسنا، اسقف اعظم اتریش اظهار داشت: امروز بزرگترین نگرانی و دغدغه ما چگونگی انتقال اعتقادات دینی و از جمله مسیحیت به نسل جوان کشورهای مسیحی است. نسل های جوان بیش از هر چیز به الگوهای خوب اعتقادی احتیاج دارند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین