کد خبر: ۵۳۲۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۳

فاصله دوبرابری بین ظرفیت شبکه‌های ارتباطی و زمان پیک

وزیر ارتباطات گفت: بین ظرفیت شبکه‌های ارتباطی و زمان پیک در مازندران دو برابر فاصله وجود دارد که از نظر ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی این امر هزینه‌بر است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد جهرمی آذری در حاشیه نشست هم‌اندیشی مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سراسر کشور در ساری اهداف خود را از سفر به مازندران حضور در جلسه اقتصاد مقاومتی عنوان و اظهار کرد: در این جلسه به عنوان وزیر معین از آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان جویا خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه مازندران استانی است که مشخصه‌های ویژه ای در حوزه ارتباطات دارد تصریح کرد: علیرغم اینکه جمعیتی که در مازندران مستقر هستند از امکانات خوبی برخوردارند اما در ایام تعطیل و برخی زمان‌های پیک، میزان درخواست‌ها در شبکه استان مازندران به دو برابر حد معمول خود می‌رسد.

جهرمی آذری با اشاره این که بین ظرفیت شبکه‌های ارتباطی و زمان پیک در مازندران دو برابر فاصله وجود دارد افزود: از نظر ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی این امر هزینه‌بر است.

* وضعیت مطلوب مازندران در حوزه تلفن ثابت در روستاها

وزیر ارتباطات با بیان این که توسعه روستایی در استان مازندران در حوزه تلفن ثابت وضعیت خوبی دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه تلفن همراه طی ۹ ماهه اخیر با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شد و اجرای حدود یک‌هزار و ۳۵ پروژه اعم از کوچک و بزرگ با سرمایه‌گذاری بالغ بر بیش از ۳9۰ میلیارد تومان تلاش شده تا پوشش نسل ۳ و نسل ۴ تلفن همراه در نقاط کمتر برخوردار و نقاط شهری به طور کامل برقرار شود.

* پوشش تلفن‌های نسل ۳ و ۴ در نقاط شهری مازندران کامل است

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های قابل قبول در این حوزه بوده و نقاط شهری به طور کامل تحت پوشش قرار داشتند گفت: پوشش تلفن‌های نسل ۳ و ۴ در نقاط شهری کامل است و در نقاط روستایی نیز شهرهای شمالی استان وضعیت مطلوبی دارد و مناطق جنوبی استان نیازمند توجه هستند.

آذری جهرمی در مورد توسعه فیبر نوری نیز اضافه کرد: برای توسعه فیبر نوری در استان در ۱۰ مسیر ارتباطی سرمایه‌گذاری و ارتباطات پایدارتر و مناسب‌تر شده است، در حوزه فناوری اطلاعات نیز در کنار دانشگاه‌ها مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوین ایجاد شده است.

* بهره‌برداری از مرکز اگریگیتور برای توسعه درآمدزایی دانشجویان

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در این سفر مرکز اگریگیتور با حمایت دانشگاه آزاد مازندران به بهره‌برداری خواهد رسید که به توسعه خدمات محتوایی و درآمدزایی گروه‌های دانشجویی نیز کمک خواهد کرد.

* تشعشعات رادیویی آنتن‌های مخابراتی تهران غیراستاندارد نیست

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در موردتشعشعات رادیویی گفت: تشعشعات رادیویی آنتن‌های مخابراتی تهران اندازه گیری شده و نتیجه را سازمان تنظیم مقررات اعلام می‌کند و این اشعه‌ها همواره براساس استانداردهای حرارتی است .

به گزارش ایسنا، آذری جهرمی افزود: سیستم پایش اثرات امواج بر شاخص‌های حرارتی نه تنها در تهران بلکه در چند شهر کشور دایر شده و تاکنون پارامترهای گرمایی ناشی از اثر تجمیعی تشعشعات خارج از حد استاندارد به ما گزارش نشده است.

وی در مورد تاثیر اینترنت بر اشیا و موضوعات کشاورزی نیز خاطرنشان کرد : باید اقداماتی را پیش برده و گسترش دهیم، نقشه راه ما و با وزارت جهاد کشاورزی در حوزه استفاده از فناوری‌های پیشرفته کشاورزی مراحل نهایی را می‌گذراند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پروژه‌های پایلوت که در استان اردبیل، قزوین، فارس و خوزستان دایر شد با جدیت در حال پیگیری است، تصریح کرد: کارگروه ویژه این امر را نیز برای "آی یو تی" و سازمان فناوری اطلاعات راه‌اندازی کردیم که بعد از تفاهم بین دو وزارتخانه ارتباطات و کشاورزی با شتاب بیشتر این کار را پیگیری می‌کنیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین