کد خبر: ۵۳۲۷۹۷
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴

شرکت هواپیمایی ای.تی.آر: در صورت عدم فروش هواپیما به ایران متضرر می شویم

«کریستین شرر» مدیر اجرایی هواپیمایی «ای. تی. آر» هشدار داد در صورتی که نتواند طبق قرارداد به ایران هواپیما بفروشد، این شرکت متحمل «خسارت جدی» خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت از برجام خارج شد، تحویل هواپیما‌های ای. تی. آر به ایران متوقف شد، زیرا برای صادرات هواپیما‌هایی که بیش از ۱۰ درصد از قطعات آن ساخت آمریکاست، باید از آن کشور مجوز دریافت شود.

آمریکا اعلام کرده که طی دو مرحله ۹۰ روزه و ۱۸۰ روزه تحریم‌ها علیه ایران بازگردانده می‌شود.
مدیر اجرایی ای. تی. آر به رویترز گفت که این شرکت فرانسوی-ایتالیایی از آمریکا درخواست مجوز کرده است تا بتواند تا ماه اوت برخی فعالیت‌های تجاری خود با ایران را تکمیل کند. این شرکت در حال حاضر با وزارت خزانه داری آمریکا مذاکره می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، شرر اظهار داشت، استدلال ای. تی. آر این است که طبق مجوز‌های دولت آمریکا به ایران هواپیما فروخته است و ممانعت از اجرای بقیه قرارداد، «زیان جدی» به این شرکت وارد می‌کند.

رویترز نوشت، از آنجا که روز چهارشنبه سالروز استقلال آمریکا بود و این کشور در تعطیل رسمی به سر می‌برد، نتوانست با وزارت خزانه داری تماس بگیرد.

پس از امضای برجام، ایران ایر دویست فروند هواپیما سفارش داد که قرار شد ۲۰ فروند آن توسط ای. تی. آر تحویل داده شود. این شرکت که تحت مالکیت مشترک ایرباس و «لئوناردو» ایتالیا قرار دارد، تاکنون هشت فروند از این هواپیما‌ها را به ایران تحویل داده است.

شرر اظهار داشت که ۶ تا ۸ فروند دیگر از این هواپیما‌ها تا ماه اوت آماده تحویل خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین