کد خبر: ۵۳۲۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

بازتاب گسترده سفر روحانی به اروپا در رسانه‌های عراق

رسانه های صوتی، تصویری و الکترونیکی عراق بطور گسترده سفر 'حسن روحانی' رئیس جمهوری اسلامی ایران به اروپا را بازتاب دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری 'الغدیر' عراق نوشت: روحانی با توجه به اهمیت برجام در اقتصاد و ثبات خاورمیانه و جهان در وین گفت: نقض غیر قانونی برجام توسط آمریکا بستری برای بی توجهی به حقوق ملت ها در روابط دوگانه یا چندگانه خواهد شد. 

'السیاسه نیوز' دیگر خبرگزاری عراق نوشت: رئیس جمهوری ایران گفت که رابطه ما با یهودیان جهان بسیار خوب است ولی صهیونیست ها حسابشان از یهودیان جداست چرا که آنها گروهی ظالم هستند که مردمان بیگناه را در سوریه و غزه بمباران و تروریستهای داعش را در بیمارستان های خود مداوا می کنند.

همچنین دیگر رسانه های عراق مانند الغدیر، العالم، الاتجاه، بغداد الیوم و آفاق نامه سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران را با اهمیت ویژه ای منعکس کردند.

بسیاری از این رسانه های عراقی نیز ترجمه متن کامل این نامه را منتشر کردند و به تصمیم قاطع بخش سیاسی و نظامی ایران برای مقابله با سیاست تحریم نفتی آمریکا علیه جمهوری اسلامی پرداختند.

خبرگزاری 'المعلومه' عراق نیز به نقل از روحانی نوشت: در صورت تحریم های بیشتر علیه ایران، آمریکا مجبور به پرداخت خسارت های هنگفت خواهد بود.

'بسام النصر الله' از کاربران فعال در شبکه های اجتماعی سیاست فشار شدید اقتصادی توسط دولت آمریکا علیه ایران را نادرست دانست و نوشت که این سیاست در برابر ایران جواب نخواهد داد. 

وی نوشته است که سیاست فشار شدید اقتصادی از طریق ممنوعیت صادرات نفت و جبران کسری آن از طریق افزایش صادرات کشورهای دیگر، اشتباه بزرگی است زیرا ایران می تواند گزینه های خطرناکی مانند بستن تنگه هرمز را به اجرا بگذارد. 

روحانی در اظهاراتی تاکید کرده است که اگر ایران نتواند نفت صادر کند، هیچ یک از کشورهای منطقه قادر نخواهند بود نفت صادر کنند.

از طرفی 'نجاح محمد علی' کارشناس عراقی که اوضاع ایران را از نزدیک دنبال می کند، درباره نامه فرمانده سپاه قدس به رییس جمهوری ایران، نوشته است که این نامه نشان می دهد همه ایرانی ها در برابر چالش ها و تهدیدهای خارجی، متحد و یکپارچه هستند. 

وی همچنین بخشی از پیام سردار سلیمانی را به دو زبان عربی و فارسی برای کاربرانی مشترک عربی و فارسی زبان که صفحه او را دنبال می کنند، منتشر کرده است. 

عراقی ها با توجه به تجربه دردآوری که از سیاست های امریکا در طول 28 سال گذشته داشته اند، بیشترین نگرانی را از این سیاست ها دارند و معتقدند که ترامپ و تیم تندرو اش درک درستی از نتایج و تبعات اقدامات خود در منطقه ندارند. 

به گزارش ایرنا، در افکار عمومی عراق این باور وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز در برابر تحریم ها و فشارهای مستمر آمریکایی ها همواره پیروز و قویتر شده است و این گونه سیاست ها نه تنها ایران را از پای درنمی آورد بلکه آن را قویتر از گذشته خواهد کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین