کد خبر: ۵۳۲۸۶۸
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
برای تماشای جام جهانی؛

روسیه خبر دعوت از ترزا می را تکذیب کرد

سفارت روسیه در لندن اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر دعوت روسیه از «ترزا می» نخست وزیر انگلیس برای حضور در مسابقات جام جهانی 2018 روسیه، را تکذیب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
تاس روز پنجشنبه به نقل از یک دیپلمات روس در لندن توضیح داد: دعوتنامه انفرادی برای سیاستمداران انگلیسی به منظور حضور در روسیه ارسال نشده است ضمن اینکه انگلیسی ها بدنبال تحریم کردن جام جهانی بودند و رسانه های این کشور تصاویر تیره ای از روسیه پیش از جام جهانی به تصویر کشیدند. 

این دیپلمات روس که نامی از او برده نشده است، خاطر نشان کرد: جام جهانی یک جشن ورزشی برای تمام دنیا است، برخلاف گزارش روزنامه «گاردین» ما به هیچ کسی به طور ویژه پیشنهاد اغوا کننده نمی دهیم که در جام جهانی شرکت کند، اما خوشحال می شویم که برای همه این امکان فراهم شود تا از تیم خود در این رقابت ها حمایت کند.

وی ادامه داد: این امر در رابطه با نمایندگان انگلیس نیز صدق می کند و اگر مقامات رسمی این کشور تمایل به حضور در این جشن داشته باشند ما آماده ایم همانند بازیکنان و هواداران انگلیسی از آنها میزبانی کنیم. 

روزنامه گاردین دیروز (چهارشنبه) در گزارشی بیان کرد که مقامات روسیه دعوتنامه ای برای «ترزا می» نخست وزیر انگلیس برای شرکت در جام جهانی 2018 روسیه ارسال کرده اند. 

به گزارش ایرنا، پیش از شروع جام جهانی فوتبال در روسیه، لندن به دلیل مسومیت سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روس و دختر 33 ساله اش یولیا تصمیم به کاهش سطح روابط دیپلماتیک خود با روسیه گرفت و بر همین اساس 23 دیپلمات روس را از کشورش اخراج کرد.

مقامات لندن در ادامه تصمیمات ضد روسی خود از دیگر کشورها خواستند تا جام جهانی را تحریم کنند درخواستی که با استقبال دیگران مواجه نشد.

حالا مقامات انگلیسی گرفتار درخواستی شده اند که خودشان به دیگران پیشنهاد داده بودند، از میان 32 تیم حاضر در جام جهانی، تنها هشت تیم همچنان در روسیه حضور دارند و به مراحل بالاتر صعود کرده اند که یکی از آن ها تیم ملی فوتبال انگلیس است.

ملی پوشان فوتبال انگلیس در حالی در رقابت ها شرکت می کنند که بر خلاف گذشته، هیچ مقام بلند پایه انگلیسی برای حمایت از تیم ملی کشورش در جام جهانی حضور ندارد.

مسابقات جام جهانی 2018 روسیه از 24 خرداد ماه سال جاری در روسیه آغاز شده است و 24 تیرماه با مشخص شدن قهرمان این دوره به کار خود پایان می دهد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین