کد خبر: ۵۳۳۰۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲
آمریکا بعد از ترک برجام، تهدید کرده است که صادرات نفت ایران را به صفر خواهد رساند

بانک آمریکایی: در صورت قطع صادرات نقت ایران، قیمت جهانی نفت به ۱۲۰ دلار می‌رسد

دومین بانک بزرگ ایالات متحده هشدار داد که در صورت عملی شدن تهدید آمریکا به قطع صادرات نفت ایران، قیمت جهانی نفت تا بشکه ای ۱۲۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
شرکت مدیریت سرمایه مریل لینچ وابسته به بنک آو امریکا، دومین بانک ایالات متحده از نظر ثروت، روز جمعه اعلام کرد که عملی شدن برنامه بانک آمریکایی: در صورت قطع صادرات نقت ایران، قیمت جهانی نفت به ۱۲۰ دلار می‌رسدآمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تا ماه نوامبر، می تواند موجب افزایش شدید قیمت نفت و رسیدن آن به بشکه ای 120 دلار شود.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از سی ان بی سی، یکی از مدیران ارشد این بانک بزرگ آمریکایی گفت: «به نظر ما، مدیریت قطع کامل صادرات (نفت) ایران بسیار مشکل خواهد بود و احتمالا موجب بالارفتن قیمت ها به بیش از بشکه ای 120 دلار خواهد شد.»

در حالی که دولت دونالد ترامپ قصد مجاب کردن مشتریان نفتی به قطع واردات از ایران را به منظور به صفررساندن صادرات نفتی جمهوری اسلامی دارد، کارشناسان در مورد توانایی آمریکا برای حتی به نصف رساندن صادرات نفت ایران ابراز تردید کرده اند.

اوپک و متحدانش تحت فشار آمریکا توافق کرده‌اند که تولید خود را از ابتدای ماه جولای به‌میزان یک میلیون بشکه افزایش دهند. عربستان بخش عمده‌ای از این افزایش را به‌عهده خواهد گرفت و کشورهای امارات، کویت و روسیه نیز هر کدام به‌میزانی تولید خود را بالا می‌برند. اما این توافق هم نتوانسته قیمت نفت را پایین بیاورد و مقامات ارشد دولت آمریکا گفته‌اند خواهان افزایش بیشتر تولید نفت هستند. ترامپ در تماس تلفنی با پادشاه عربستان از وی خواسته که تولید نفت را 2 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

به‌خلاف دولت اوباما که صادرات نفت ایران را از طریق تحریم‌ها به‌صورت تدریجی کاهش داد، دولت ترامپ به‌وضوح اعلام کرده که قصد دارد از ماه نوامبر صادرات نفت ایران را به صفر برساند. بر اساس آمارهای موجود، ایران روزانه بیش از 2 میلیون بشکه نفت و میعانات صادر می‌کند.

اگر صادرات نفت ایران از ماه نوامبر به نزدیکی صفر برسد، عربستان و متحدانش اقدام به پر کردن جای خالی نفت ایران خواهند کرد و این مسئله ظرفیت ذخیره تولید این کشورها را تا پایان سال 2018 به یک میلیون بشکه و یا حتی کمتر خواهد رساند.

این حجم ظرفیت ذخیره تولید با توجه به میزان افزایش مصرف نفت جهان، پایین‌ترین رقم از زمان بحران نفتی سال‌های ‌74ــ1973 و 81‌ــ‌1980 خواهد بود.

ژان کمپ تحلیلگر مسائل اقتصادی در خبرگزاری رویترز روز پنج شنبه نوشت: «کاخ سفید یا می‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند یا قیمت بنزین کشورش را متعادل کند، اما غیرممکن است بتواند هر دو را با هم انجام دهد.»

منبع: خبرگزاری تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
علی رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
البته در صورتیکه روسیه عراق و عربستان نفت را تامین نکنند. دوباره محاسبات عجیب شروع شد. نفت بشکه ای 200 دلار که یادتان هست؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین