کد خبر: ۵۳۳۱۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

نگرانی کویت از مواضع اخیر ایران در رابطه با فروش نفت

نمایندگان مجلس کویت در واکنش به مواضع اخیر ایران در رابطه با فروش نفت و تنگه هرمز از دولت این کشور خواستند تا با طرح برنامه‌ای روشن٬ تدابیر و اقدامات لازم را اتخاذ کند.
آفتاب‌‌نیوز :
اسامه شاهین، نماینده مجلس کویت در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی در واکنش به اظهارات اخیر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در رابطه با فروش نفت گفت: بعد از این اظهارات که موضوع بسته شدن تنگه تنگه هرمز مطرح شد٬ نمایندگان مجلس کویت از دولت خواستند تا با طرح برنامه‌ای روشن٬ تدابیر و اقدامات لازم را اتخاذ کند. اظهارات مقامات ایرانی در مورد تهدید بستن تنگه هرمز نگران کننده است و این تهدیدات نشانگر بعد جدیدی از خصومت ایران است.

وی افزود: علیرغم این واقعیت که این مورد پیامد منازعه میان آمریکا و ایران است، ولی در اصل تهدیدات به طور مستقیم بر کشورهای خلیج (فارس) و مردم آنها تاثیر می‌گذارد.

عادل الدمیحی، یک نماینده دیگر مجلس کویت نیز در گفت‌وگو با روزنامه الرای این کشور اظهار داشت: در واکنش به تهدیدات ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز٬ از مجلس خواستیم تا نشست فوق العاده‌ای را برگزار کرده و تدابیر لازم را اتخاذ کند.

وی ادامه داد: این امر بازتابی بر امنیت ملی کشورهای خلیج خواهد داشت و به طور کلی تهدیدی علیه اقتصاد خلیج (فارس) و به ویژه کویت است. دولت باید آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران روز سه شنبه گذشته در سفر به سوئیس در دیدار با گروهی از ایرانیان مقیم سوئیس با اشاره به سخنان مقام‌های آمریکایی در مورد تلاش برای قطع صادرات نفت ایران هشدار داد: اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. نفت ایران صادر نشود، نفت کل منطقه صادر نمی‌شود. اگر شما می‌توانید، این کار را انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید.

سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه با اشاره به مواضع قاطعانه رئیس‌جمهور برابر شیطنت اخیر آمریکایی‌ها در طراحی تحریم‌های جدید نفتی علیه ایران نسبت به عملی شدن آن در صورت لزوم ابراز امیدواری و بر همراه بودن آحاد مردم و مسئولین نظام در این زمینه تاکید کرد:یقینا، در شرایط محتمل با عملی شدن مواضع اخیر مسئولین اجرایی کشور که در حال پیش گرفتن رویکرد و نگاه انقلابی در صحنه نبرد امروز با دشمن به ویژه آمریکای مکار و جنایتکار هستند ، می‌توان به دشمنان فهماند که استفاده از تنگه هرمز برای همه و یا برای هیچ‌کس چه معنا و مفهومی می‌تواند داشته باشد.

همچنین سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی اسران در پیامی به حسن روحانی گفت: آنچه از فرمایشات حضرتعالی در رسانه‌ها منعکس شد، مبنی بر اینکه اگر نفت جمهوری اسلامی ایران صادر نشود، تضمینی برای صدور نفت کل منطقه نمی‌باشد و بیانات بسیار ارزشمندی که در موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم صهیونیستی فرمودید، مایه مباهات و افتخار است.

از سوی دیگر بیل اوربن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در واکنش به سخنان رئیس جمهور کشورمان اعلام کرد: برای تضمین باز ماندن راه عبور کشتی‌های تجاری طبق قوانین بین المللی آماده‌ایم.

همچنین خالد بن احمد وزیر خارجه بحرین در واکنش به مواضع اخیر ایران در رابطه با خروج نفت از تنگه هرمز، در صفحه خود در توئیتر طی اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد: هر روز که می‌گذرد ایران بیشتر به سمت خودش شلیک می‌کند. ایران به وسیله حوثی‌ها (انصارالله یمن) موشک‌هایش را به سوی مکه، ریاض و شهرهای دیگر شلیک می‌کند و امروز تهدید به بستن تنگه هرمز در برابر کشتیرانی بین‌المللی می‌کند. این در حالی است که ملت ایران خشمگین و گرسنه است و ارز آنها هر روز بیشتر رکود می‌کند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
1
1
خوب حالا کشورهای منطقه معنی در تگنا قرار دادن یه کشورو فهمیدن؟جواب های هوی هس
ناشناس
|
Oman
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
1
1
سیاست خارجیمون خلاصه شده در سه کلمه تهدید و جنگ و مرگ نتیجه کارمون هم که داریم می بینیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین