کد خبر: ۵۳۳۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱

آزادراه تهران ـ شمال/ قطعه یک تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس گفت: قطعه یک آزادراه تهران شمال دارای ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی است و امیدواریم تا پایان امسال به ۱۰۰ درصد برسانیم.
آفتاب‌‌نیوز :
قاسم احمدی‌لاشکی با اشاره به دعوت از لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای بازدید از پروژه آزادراه تهران شمال به منظور پیگیری‌ها و عملکرد‌ها در حوزه این پروژه، اظهار کرد: قطعه یک، پروژه بسیار عظیمی است و حدود ۲ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان برای این قطعه هزینه شده است در این قطعه ۳۴ کیلومتر تونل در دو لاین احداث می‌شود.

وی افزود: این تونل‌ها دارای ویژگی‌های خاصی است و به‌دلیل اینکه در مواقع بروز حوادث و خطراتی مانند آتش‌سوزی‌ها و خفگی‌ها، منجر به اتفاقات جبران‌ناپذیر نشود با دو سقف بسته خواهد شد یعنی یک سقف کاذب همراه با دودکش دارد تا در مواقع آتش‌سوزی و عوارض آن، مشکلات ناشی از آن را برطرف کند.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سبک معماری تونل نیز به شکل خاصی طراحی می‌شود، گفت: در حال حاضر ۱۹ کیلومتر از مسیر ۳۲ کیلومتری که این قطعه با لایه بتن پوشش داده شد و ۳ دستگاه مخصوص این کار نیز همزمان در حال کار کردن هستند که به طور متوسط روزانه حدود ۴۰۰ متر کار پوشش بتنی مسیر‌ها را انجام می‌دهند و البته یک دستگاه دیگر نیز خریداری شد و تا چند روز آینده به این مجموعه اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه آزادراه و تونل البرز نیز دارای سرعت و پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی است، تصریح کرد: دستگاه جدید حفاری تونل که برای این کار در نظر گرفته شد به قطر ۱۳ متر کار حفاری را انجام می‌دهد.

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه قطعه ۲ آزادراه نیز سرعت کاری خیلی خوبی دارد و از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار است، عنوان کرد: قطعه یک آزادراه تهران شمال دارای ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی است و بنابراین ما امیدواریم که بتوانیم تا پایان امسال به ۱۰۰ درصد برسانیم و هر چند اعلام شده است که تا آبان امسال به پایان می‌رسد، ولی من به شخصه معتقد هستم که تا پایان سال به طور قطعی اجرایی می‌شود و در اینجا از وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و همه کسانی که در این کار تلاش کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی درباره آخرین روند اجرای پروژه انتقال آب «دلیر» و «ناتر» نیز اظهار کرد: برای این پروژه ۳۰۰ میلیارد دلار اعتبار گذاشته شد که در حال حاضر لوله‌های هزار و ۲۰۰ چُدَنی پای کار گذاشته شد و چیزی حدود ۱۳۹ کیلومتر باید لوله‌گذاری انجام شود.

احمدی‌لاشکی با اشاره به اینکه آب‌رسانی برای مردم شریف حوزه انتخابیه به درستی و با کیفیت انجام شود و کار نیز با قوت و دقت لازم در حال انجام است، تصریح کرد: برای دو سال آینده به صورت زیربنایی ۴ شهر و ۱۲۹ روستا از نعمت آب‌شرب حاصل از این پروژه بهره‌مند خواهند شد.

وی درباره پیشرفت کاری پروژه نیروگاه ۴۶۰ مگاواتی برق نوشهر نیز افزود: تست فاز گازی آن موفقیت‌آ‌میز بود و طبق صحبت‌هایی که با استاندار مازندران و وزیر نیرو داشتم به زودی فاز نخست و گازی پروژه نیروگاه ۴۶۰ مگاواتی برق نوشهر افتتاح شده و به بهره‌داری می‌رسد.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین