کد خبر: ۵۳۳۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

نگاهی به سریال پرمخاطب این شبها

مجموعه تلویزیونی "راه و بیراه "درباره راه و بیراه‌های زندگی آدم‌ها صحبت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : داوود بیدل کارگردان سریال تلویزیونی «راه و بیراه» با اشاره به پخش این مجموعه تلویزیونی و قصه های متفاوت آن گفت: مجموعه تلویزیونی «راه و بیراه» باتوجه به عنوانی که دارد با محتوا و مضمون کار بسیار عجین شده است و درواقع ما درباره راه و بیراه های زندگی آدم ها در اپیزود های مختلف صحبت می کنیم.

وی افزود:هر کدام از اپیزود های ما قصه و قهرمان خودش را دارد، تا در نهایت به یک داستان و یک هدف نهایی برسد.

کارگردان سریال تلویزیونی «راه و بیراه» درادامه با اشاره به شروع اپیزود سوم در این هفته بیان کرد: بخش های ابتدایی این سریال در مهاباد و کویرهای بیرجند آغاز شد و در اپیزود سوم به شمال کشور سفر می کنیم.

وی گفت:در دو اپیزود اول بیشتر بازیگرها جلوی دوربین رفتند و بیشتر بر روی ارتباط آدم ها متمرکز شدیم. در ایپزود اول با شخصیت سعید و قهرمان داستان ها آشنا شدیم، اما سعید شخصیت محوری «راه و بیراه» نیست، بلکه «مهدی» به عنوان کاراکتر مشترک در نقش جهادگری است که در تمام 6 اپیزود های ما حضور دارد و در نهایت قصه خودش روایت می شود.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «در قصه ها زندگی می کنند» با اشاره به ارتباط نقش ها در جدیدترین اثر خود بیان کرد: کاراکتر «مهدی» در تمام اپیزودها ارتباط دهنده بین قصه هاست که در نهایت داستان خودش در شهر یزد روایت می شود و سریال ما نیز به پایان می رسد.

بیدل با اشاره به کارنامه کاری خودش در روند سریال سازی افزود: ساخت سریال های اپیزودیک به این نحو نیست که خودم از عمد بخواهم بلکه گاهی تقدیر به گونه ای رقم می زند که بیشترین کارهایم در این نوع ساختار فیلمسازی باشد البته مجموعه های اپیزودی قصه،کار فشرده و ریتمی تند می خواهد که این کار کارگردان و تمام عوامل را سخت می کند، اما مهم قصه هاست که مخاطب را به خود جذب می کند.

وی در ادامه ضمن اشاره به ساخت و پرداختن به قهرمانان قصه ها اظهار کرد: قصه ما زمانی مخاطب را به خود جذب می کند که ما به الگو های کهن پایبند باشیم چرا که الگو های کهن از  قهرمان محوری می آیند و براساس این چالش مخاطب جذب می شود چرا که در دنیا تمام قصه ها قهرمان محور هستند، اما این روزها اندکی با الگوهای جدید و سبک جدید رقم می خورد.

بیدل در پایان ضمن اشاره به محتوای اصلی سریال و موضوع کارآفرینی خاطرنشان کرد: محتوای کارما کارآفرینی است. روزی یک شاگرد کباب فروشی را دیدم که گفت: «اگر یک نفر نتواند کاری برای خودش پیدا کند، مشکل از آن فرد است، به هرحال می شود کار پیدا کرد و کار خلق کرد.» نمیدانم تا چه حد این حرف درست باشد اما نشان از عزم این آدم دارد. درواقع تمام انسان ها باید کمی دور و اطراف خودشان را بهتر  نگاه کنند کار خلق کنند و کارآفرین باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین