کد خبر: ۵۳۳۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴

برخی‌ می‌خواهند با یک دست چند هندوانه بردارند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تولیدکنندگان ما باید ضعف خود را در حوزه کیفیت تولید و مشتری‌مداری برطرف کرده و به تقویت تولید ملی کمک کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
 ولی ملکی در همایش تجلیل از واحدهای نمونه حمایت از حقوق مصرف کنندگان در اردبیل اظهار کرد: ما در کشور به دلیل بی‌توجهی به وقت و زمان با آسیب‌ها و چالش‌های جدی روبرو هستیم به طوری که برخلاف سایر کشورها هیچ اهمیت و بهایی به زمان نمی‌دهیم.

 وی با بیان این‌که «عنصر اصلی پیشرفت وقت‌شناسی و بها دادن به زمان انجام کار آن هم به شکل صحیح است»، خاطرنشان کرد: در حالی که بسیاری از کشورها به سمت پیشرفت آنی حرکت کردند ما از قافله عقب ماندیم به طوری که به شکل ساده حتی نمی‌توانیم جلسات‌مان را به موقع شروع کرده و به پایان برسانیم.

 وی مصرف کننده و تولیدکننده را مکمل هم و در راستای تکمیل زنجیره توان اقتصادی برشمرد و گفت: ما در کنار مشتری‌مداری و بهبود مستمر کیفیت کالاهای تولیدی باید اصل مشتری‌مداری را نیز مورد توجه قرار دهیم؛ چراکه بها دادن به این عناصر می‌تواند صنعت، تولید و اقتصاد کشور را متحول کند.

 سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این‌که «باید مشتری‌مداری را به عنوان یک اصل مورد توجه قرار داده و با بها دادن به سایر مولفه‌ها به راحتی بتوانیم در بخش تولید و اشتغال موفق عمل کنیم»، افزود: باور من این است که ایرانی‌ها توان هر کاری را دارند اما از داشتن نظم و توجه به بهبود مستمر و کیفی کار عاجز هستند به طوری که عده‌ای می‌خواهند با یک دست چند هندوانه بردارند.

 وی توسعه پلکانی، توجه به برندسازی و بروز خلاقیت در این زمینه را مهم دانست و بیان کرد: در نقطه مقابل مصرف کنندگان ما نیز باید عصب و غیرت استفاده از کالای ایرانی را داشته باشند و این عیب است که ما در حوزه مصرف به شکل افراطی و غربزده بخواهیم عمل کنیم.

وی با اظهار تاسف از این‌که «عده‌ای با نام تولیدکننده ایرانی در چین می‌خواهند کالای خود را با مارک و برند چینی به فروش برسانند»، اظهار کرد: این نهایت ظلم است که ما محصولی را تولید کنیم اما به خاطر فروش آن به شکل گسترده برای آن برند چینی بزنیم.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین