کد خبر: ۵۳۳۴۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
سیداحمد خاتمی:

کشور در حال جنگ سیاسی و اقتصادی تمام‌عیار است/ قدرت موشکی ایران برگ برنده است/حجاب یک مسئله فردی نیست، بلکه یک مسئله اصلی است

یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در حال حاضر دشمن جنگ تمام‌عیار سیاسی و اقتصادی را علیه ملت ایران به راه انداخته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله سیداحمد خاتمی شامگاه شنبه در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و یادواره شهدای گمنام و ورزشکار شهرستان ابهر با اشاره به اینکه غیبت صغرای امام زمان (عج) ۷۰ سال به طول کشید، اظهار کرد: هم‌اکنون ما در دوران غیبت کبرای امام زمان (عج) هستیم که در این دوره نایب خاص مانند چهار نائب امام در دوران غیبت صغرا نداریم و ولی‌فقیه نایب عام حضرت ولی‌عصر (عج) است.

به گزارش آفتاب نیوز، وی با اشاره به استراتژی امامان در سه دوره وضوح، غیبت صغری و غیبت کبری، تصریح کرد: اساسی‌ترین راهبرد امامان در هر سه دوره، حفظ اساس و کیان اسلام بود.

خاتمی با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه امام باقر (ع) و امام صادق (ع) برای حفظ دین مبین اسلام، ادامه داد: از زمان ارتحال نبی مکرم اسلام (ص) تا زمان امام باقر (ع) و امام صادق (ع) خلفای جور اجازه تبیین اسلام را نداده بودند که این دو امام بزرگوار با تلاش و از خودگذشتی بسیار این خلاء را پر کرده و استقلال فرهنگی دین را تکمیل کردند که این کار بزرگ، دین را بیمه کرد و نه تنها تشیع، بلکه جهان اسلام مدیون این دو امام بزرگوار است.

وی با اشاره به اینکه «در سال ۱۳۰۰ رضاخان در کشور قدرت یافت و همزمان با این دوران، آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری حوزه قم را تاسیس کرد»، ادامه داد: این در حالی بود که یکی از ماموریت‌های اصلی رضاخان، مبارزه با روحانیت بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه «رضاخان با سه ماموریت در کشور به قدرت رسید» افزود: این سه ماموریت شامل مبارزه با حجاب، مبارزه با روحانیت و مبارزه با عزاداری‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه «رضاخان به طرز وحشیانه‌ای درصدد کشف حجاب برآمد» عنوان کرد: اوج این وحشی‌گری با به گلوله بستن مردمی که در ۲۱ تیرماه در مسجد گوهرشاد برای دفاع از حجاب گرد هم آمدند، تجلی یافت.

این عضو مجلس خبرگان با اشاره به اینکه «خون پاک شهیدان گوهرشاد، از جمله بهای پرداخت شده حجاب در کشورمان است» گفت: در حال حاضر حجاب یک مسئله فردی نیست، بلکه یک مسئله اصلی است.

خاتمی تاکید کرد: در حال حاضر هر دولت غربی که بخواهد لجاجت خود را با اسلام ثابت کند، حجاب را محکوم کرده و آن را مسئله فردی عنوان می‌کند.

وی با اشاره به دومین ماموریت رضاشاه یعنی مبارزه با عزاداری‌ها، ادامه داد: این مخالفت‌ها به حدی بود که از شرکت‌کنندگان در عزاداری در شهربانی‌ها تعهد می‌گرفتند.

خاتمی با اشاره به دشمنی رضاخان با روحانیت، تصریح کرد: از سال ۱۳۱۶ تا سال ۱۳۲۰ که اوج قدرت رضاخان بود، کل حوزه‌های علمیه تعطیل و در این شرایط تنها حوزه علمیه قم به صورت نیمه رمق سر پا بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه «حاکمیت اسلام در کشورمان یک فرصت بی‌نظیر است»، تاکید کرد: دنیای استکبار در زمان شکل‌گیری انقلاب باور نمی‌کرد که انقلاب اسلامی ایران رشد کرده و به مرز ۴۰ سالگی خود برسد.

وی با اشاره به دشمنی آشکار آمریکا با کشورمان در طی سال‌های اخیر، تصریح کرد: در ۵۰ سال اخیر آمریکا در ۲۵ کشور دخالت مستقیم و در ۲۵ کشور نیز به صورت غیرمستقیم دخالت نظامی کرده است.

خاتمی با بیان اینکه «امروز کشور ما در عرصه اقتدار موشکی قدرت برجسته منطقه است» یادآور شد: قدرت موشکی ایران برگ برنده ما و مایه هراس دشمنان است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه «دشمنان در تلاش برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه هستند»، یادآور شد: دشمن به خوبی می‌داند اگر بخواهد آسیبی به ایران بزند تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد.

این عضو مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه «کشور ما در حال جنگ سیاسی و اقتصادی تمام‌عیار با دشمنان است» خاطرنشان کرد: به برکت سرمایه‌هایی مانند برخورداری از یک رهبر کاردان و مردمی با درایت و فهیم قطعا کشور این دوران را نیز با موفقیت پشت سر خواهد گذاشت.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
3
اگر دردم یکی بودی چه بودی
وگر غم اندکی بودی چه بودی
به بالینم طبیبی یا حبیبی
ازین هر دو یکی بودی چه بودی
من نالان ازغم و رنج زمانه
تو سیر و پر ازگنج زمانه
مادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
3
حقیقتا تاسف برای کشوری که خبرگانش ایشان و نظیر ایشان باشند. هیچ تعجبی نداره که چنین وضعیت اسفناکی داریم امروز. قائده ای در مدیریت کشورداری هست بنام شایسته سالاری که مطرح میکند برای خراب کردن کشوری نیاز به برنامه ریزی خاصی نیست ، صرفا کار را به کارندان بسپارید تا جوری خراب شود که با برنامه ریزی نمی توانستید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین