کد خبر: ۵۳۳۵۴۶
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
ذوالنور:دعوای اصول‌گرا و اصلاح‌طلب حرف مفت است

همه روسای جمهور ادوار ما به عذاب الهی خواهند سوخت/فرقی بین احمدی نژاد و خاتمی و روحانی نیست/برخی از اختلافات را خداوند درست کرده

مجتبی ذوالنوری گفت: ما جانمان را هم برای وحدت ملی می دهیم منتها وحدت ملی باید بر مبنای ولایت،اصول و ارزش ها و منافع ملی باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
«وحدت ملی،گفت و گوی ملی، آشتی ملی» سال هاست که با واژه های مختلف صحبت از کنار گذاشتن اختلافات به میان می آید اما فقط در حد حرف باقی می ماند و باز سایه اختلافات سیاسی بر آن سنگینی می کند.

به گزارش آفتاب نیوز،  اخرین بار هفته پیش بود که بار دیگر حسن روحانی همه را به وحدت دعوت کرد این بار هم تنها سرها به نشانه تائید تکان می خورند اما خبری از گام عملی نیست. 

مجتبی ذالنوری از نمایندگان منتقد دولت در مجلس دهم و از افرادی که به جدیت به دنبال تحقق سوال از رئیس جمهور است می گوید مشکل ما حرف زدن نیست؛ مشکل ما عمل کردن است. او دعوای اصلاح طلب و اصولگرا را حرف مفت می داند و معتقد است باید همه روسای جمهور در آتش الهی بسوزند. هرچند ذالنوری می گوید جانش را برای وحدت ملی می دهد اما به نظر می رسد آتش اختلاف از نظر او زنده است حتی این اختلاف را خواست خدا می داند. آنچه در ادامه می خوانید مشروح این گفت و گو است:

از روزی که آقای روحانی در مسند قدرت قرار گرفت صحبت از وحدت ملی کرد چرا تا امروز هیچ گام عملی از سوی دیگران برداشته نمی شود؟

آقای روحانی از پنج سال پیش همه هنرشان گفتار درمانی بوده است و جز این ما چیز دیگر و اقدام مثبتی ندیدیم و علت آن هم این است که ایشان را این کاره نمی دانم چراکه وضعیت ما یک وضعیت عادی نیست که با یک آدم عادی و کارهای معمولی حل شود؛ بلکه نیاز به روحیه و تفکر جهادی دارد و اقدام و عمل جهادی می خواهد. وقتی برف می‌آید آقای رئیس جمهور سه روز از خونه بیرون نمی آید تا سرما به او نزند لذا معلوم است نمی تواند مشکلات کشور را حل کند. وقتی ایشان در شمال تهران زندگی می کند روزی یک ساعت و نیم دیرتر از این طرف و یک ساعت و نیم زودتر از آن طرف به خانه برمی گردد تا در ترافیک نماند این رئیس جمهور نمی تواند مشکلات کشور را حل کند.

فکر نمی کنید همین مباحث شخصی و حرفهایی که نیاز به اثبات دارد مانع شکل گیری وحدت ملی است؟

نه ما اختلاف شخصی با آقای رئیس جمهور نداریم. بحث من هم همین است که برای وحدت ملی ایشان مثلا باید 70 گام برمی داشت تا ما هم 30 گام برداریم و حمایت کنیم. اما وقتی رئیس جمهور هیچ قدمی برنمی دارد باید تعریف از آن بکنیم؟

بحث تعریف و تمجید نیست بحث بر سر کنار گذاشتن اختلافات و رسیدن به یک راه حل و یک نسخه درمان است؟
وادار کردن مسئولین در جهت اینکه به وظیفه شان عمل کنند این کمک به وحدت ملی است. پایه وحدت ملی، مردم هستند. چه کسانی قرار است با هم وحدت کنند؟ این مردم هستند که پشتوانه نظام هستند و مردم را زمانی می توان نگه داشت که مسئولین به وظیفه خود عمل کنند. کجا نقد کردن و وادار کردن مسئولی به اینکه وظیفه‌اش را عمل کند خلاف وحدت ملی است ؟

شما همه موضوعات را به سوال از رئیس جمهور ختم می کنید درحالی که اصلا بحث سوال از رئیس جمهور نیست 

اما این حق و اختیار را نه رئیس جمهور به رسمیت می شناسد و نه هیات رئیسه مجلس

به هر حال بحث ما این نیست بلکه سوال این است که آیا وقت آن نرسیده اختلافات را کم کنیم؛ اختلافات سیاسی و جناحی؟
شما مصداق بگو

ببینید سالهاست دعوای اصولگرایی و اصلاح طلبی داریم یا درمورد دولت در همین پنج سال شاهد تصمیم‌های موازی با تصمیمات دولت هستیم، یا برخی محدودیت‌ها اینها همه مصداق اختلاف محسوب نمی شوند؟
ببینید اصلا این را خداوند متعال درست کرده است.

یعنی اختلافات سیاسی و درونی ما، خواست خدا بوده؟
من توضیح می دهم. ببینید به تعداد انسان‌های روی زمین تفکر و نگاه وجود دارد. اگر ما بگوییم همه مثل ما فکر کنند که انسان، انسان نیست؛ بلکه ربات است. خداوند متعال، انسانها را متفاوت خلق کرده و راه راهم مشخص کرده است. ایشان در قران می فرمایند« وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» حبل الله امروز چیست؟ ولایت فقیه است. ولایت فقیه گفت اقتصاد مقاومتی؛ دولت بیاید گزارش دهد برای اقتصاد مقاومتی چه کاری انجام داده است؟ همان زمان که دولت برنامه اش را ارائه داد من در نطق هم گفتم اگر اصلا ما چیزی به عنوان اقتصاد مقاومتی نداشتیم برنامه دولت با این چیزی که امروز ارائه کرده است چه فرقی می‌کرد؟ خب ما یک بار سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مرور کنیم، تاکید بر توانمندی داخلی، ارتباط با همسایگان،صادرات محور شدن و... دولت در کدام یک از این زمینه‌ها قدم برداشته است؟

شما دائم توپ را در زمین دولت می اندازید درحالی که در به وجود آمدن این شرایط فقط دولت را نمی توان مقصر دانست؟
اجازه دهید. وقتی یک جریانی لب به انتقاد باز می کند دولت به جای اینکه موضوع را حل کند، آن را سیاسی می کند و این را تخریب می داند. کجای حرف‌های ما تخریب است؟ اگر قبول ندارید بیایید گزارش دهید. نمایندگان دولت آمدند و با ما بحث کردند که شما باید به ما جایزه بدهید چرا که ما واردات را از 75 میلیارد به 40 میلیارد کاهش دادیم یا قاچاق را از 25 میلیارد به 12 میلیارد کاهش داده ایم؛ من یک سوال پرسیدم که در جواب درمانده شدند و آن این بود که اگر این ادعای شما درست باشد باید در چهار نقطه نمود داشته باشد 1- باید تقاضای ارز کم شده باشد. تقاضای ارز برای چیست؟ یا واردات قانونی یا قاچاق. 

برای حفظ و ارتقای ارزش پول هم هست؛ برخی آن را پس انداز می کنند. فقط برای واردات نیست بحث سفرهای خارجی هم مطرح است.

امروز اوضاع آشفته است و در این مدت اخیر می توان توجیه تبدیل سرمایه را مطرح کرد اما در این پنج سال که همیشه وضعیت اینگونه نبوده. به هر حال درخواست ارز سیر صعودی داشته است از سوی دیگر اگر واردات را چه قانونی و چه به صورت قاچاق کاهش دادید باید مصرف ما هم کم شده باشد آیا کم شده؟ مسئله دیگر این است که اگر واردات کم شده و مصرف کم نشده پس باید صنعت داخلی جایگزین شده باشد اما این مسئله هم محقق نشده و ما می بینیم صنعت ما با 40 درصد ظرفیت کار می کند و عملا خوابیده است. نکته مهمتر اینکه اگر واردات و قاچاق کم شده است باید نمود آن کالای خارجی هم در بازار ما کم شده باشد درحالی که می بینیم خودنمایی و رقص کالای خارجی که در بازار ما بیشتر شده است پس چگونه می گویید قاچاق و واردات را نصف کرده ایم. موضوع اینها است؛ دعوای اصولگرا و اصلاح طلب یک حرف مفت است.

ما بیاییم بر سر مشکلات اصلی کشور وحدت کنیم و آن را حل کنیم؛ دولت در این زمینه قدم بردارد ما هم کمک می کنیم؛ اما آیا تاکنون قدمی برداشته شده است؟ زمانی که آقای رفسنجانی رئیس دولت بودند، رهبری فرمودند بروید و طرح اقتصاد غیر نفتی را بیاورید. ایشان ابتدا اقداماتی کرد و بعد هم دنباله اش رها شد و به کلی از یادها رفت. اگر از همان زمان یعنی سال 74 تا امروز ما سالی 4 درصد از اتکا به نفت کم می کردیم امروز 10 درصد هم وابستگی به نفت نداشتیم که ترس از تحریم داشته باشیم. من معتقدم همه روسای جمهور ادوار ما به عذاب الهی خواهند سوخت که چرا مردم باید چوبش را بخورند فرقی هم بین احمدی نژاد و خاتمی و روحانی نیست. اتفاقا من حضور اصلاح طلب و اصولگرا را مشکل نمی دانم و قائل به تحزب هستم چرا که افراد اگر از دل احزاب بیایند آن جریان خود را پاسخگو می داند و از این بابت است که افراد کوتوله دیگر راس کار نمی آیند. ما همه کادرسازی را کنار گذاشتیم و از کار حزبی فقط سیاسی کاری و شانتاژبازی را یاد گرفته ایم.

یک سوال. اصلا به وحدت ملی اعتقاد دارید؟
ما جانمان را هم برای وحدت ملی می دهیم منتها وحدت ملی باید بر مبنای ولایت،اصول و ارزش ها و منافع ملی باشد.

خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳۳
فرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
17
کسی که همه رو بد میدونه.......
ناشناس
|
France
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
18
خودت جطور حتما اهل صلاح ورستگاری هستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
20
این....سالمه؟؟!!
یوریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
24
1
به عنوان یک ایرانی میهن دوست دقیقاً با این جمله موافق هستم: ما جانمان را هم برای وحدت ملی می دهیم منتها وحدت ملی باید بر مبنای ولایت،اصول و ارزش ها و منافع ملی باشد.
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
15
کاش دو دقیقه فکر کنی و بعد اظهار نظر! این همه روسای جمهور که قرار است در عذاب الهی بسوزند، .............
رازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
8
معمولا افرادی که ادعا می کنند مطمئنا خودشان از ...... هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
9
امثال تفکرات شما بودن که جوانان از دین گریزان شده اند چونکه هر نابسامانی را به خدا نسبت میدهید
پس چرا خداوند نعمت تفکر را به انسان داده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ثابتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
7
این اقا فکر میکنه که ........................
وطن دوست
|
-
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
9
هرچی میکشیم از تویه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
7
جهت یادآوری تاریخ معاصر به آقای ذوالنور
......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
8
در کشوری که صدا و سیمای مستقل نباشد حرفها و شعارهای یک جانبه شما ...
عنابستاني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
8
امان ازافراط وتفريط ..........فردي مثل ايشان از اين قبيل اظهار نظرها داشته است ، چرا اين افراد فكر ميكنند فقط آنها مي فهمند آنها خوب وبد جامعه را تشخيص مي دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
8
حاج آقا
ایران داره ویرانه میشه
یه سری پایین شهرها بزن لطفا
البته با لباس عادی و جویای حال مردم شو
ببین چه خبره ضرر نداره
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
6
کاش یک جو وجدان داشتید و اقدامات خودتان را تحلیل می کردین ببینید چند درصد به وحدت ملی نزدیک هستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
8
با ۱۸۰ هزار رای برای ۸۰ میلیون را ی صادر میکنه.
ناشناس
|
Bulgaria
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
3
2
این جمله رو کاملا قبول دارم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
7
ما از پایداری ها متوقع خیر نیستیم فقط شر نرسانند جانش را بر اساس کدام وحدت ملی می دهد بزرگترین مشکل کشور تفکر همین قوم است که فراتر از قانون نیز جایگاه می تراشند گویا از شرع اسلام چیزی بالاتر است مگر می توان فراتر از قانون موضوعی داشت البته اگر قانون مطابق شرع باشد در عین حال قانون بد خیلی بهتر از بی قانونی است نه آقای ذوالنور هیچ اعتقادی به وحدت ملی ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
4
مشکل را باید در جاهای دیگه جستجو کرد همه که بد نمی شند
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
8
حتما تنها کسی که به بهشت می رود تو هستی هههههههههه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
7
از آدمی که فرق بین آقای روحانی و آقای خاتمی و احمدی نژاد را نفهمد!! انتظاری می رود حق بگوید و حق بجوید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
5
خوبه .... نشدي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
5
خودت چی......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
3
اگه از رأی دادن به چنین نمایندگانی پشیمان باشیم چکار باید بکنیم؟ مقایسه کنید با تراز شهید مدرس ها..
آشنا
|
-
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
5
جناب آقای ذوالنور شما هم به دنبال منافع خود هستی....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
5
به چه حقي براي خدا تعيين تکليف ميکنه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
1
اگه قرار اون بهشتی که میگن امثال تو تایید کنند پس همان جهنم بهتره ؟
مهدی
|
-
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
1
با اون افکارت
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
1
سلام و تشکر از شما
لطفا در بالای جدول نظرات، به تفکیک تعداد نظرات ارسالی، تعداد غیر قابل انتشار و تعداد انتشار یافته را درج فرمائید تا مطالب و نظرات و بازخور به درستی دریافت شود.
با سپاس مجدد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
1
اول شما
بهلول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
1
شما که جهنم نرفتید صحبت نکنید . اجازه بدید که ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
1
مبنا و اصول را تو و امثال تو تعيين نمي كنند، " " ملت" " تعيين مي كنند.
مهراN
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
2
0
با تشکر از شما ک اینقد دلسوزانه صحبت کردید و من هم کاملا با شما موافق هستم.این مسئولین روز قیامت باید پاسخگوی میلیون ها استعداد،طلاق،خودکشی و....باشند و مطمئنا در عذاب الهی خواهند سوخت یا در دنیا یا در آخرت.کاش یک نادر داشتیم تا بش بنازیم ک چ جوری دست افغان و روسی و عثمانی و ....رو از میهن پاکم کوتاه کرد اما الان....ب امید اینکه آقا امام زمان ظهور کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
رئیس جمهور که خودش به تنهایی کار نمی کند. مجلس و وزا و قوه قضاییه و ...بقیه دست اندر کارند. برای چی همیشه کاسه کوزه ها تو مملکت ما سر رئیس جمهور ها شکسته می شه؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین