کد خبر: ۵۳۳۵۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

برنامه روز بیست و هفتم جام جهانی/ اولین فینالیست جام

از بین دو تیم ملی فرانسه و بلژیک، اولین چهره حاضر در فینال جام جهانی مشخص می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
در اولین دیدار مرحله نیمه نهایی جام جهانی روسیه، دو تیم ملی فرانسه و بلژیک برابر هم به میدان خواهند رفت. دیداری که قرار است اولین چهره یکی از تیم های حاضر در فینال جام جهانی روسیه را مشخص کند. 

این سومین دیدار این دو تیم در تاریخ جام های جهانی است. اولین بار در سال ۱۹۳۸ بوده است که فرانسه موفق شد با نتیجه ۳ بر یک برابر حریف خود به برتری برسد.

دومین بار در سال ۱۹۸۶ این دو تیم برابر هم به میدان رفتند که خروس ها در ضربات پنالتی موفق به شکست حریف خود شدند.  اکنون سومین دیدار این دو تیم از حساسیت بالاتری برخوردار است چرا که قرار است یکی از تیم های حاضر در فینال جام جهانی را مشخص کند. 

فرانسه موفق شد با سرگروهی در گروه C جام جهانی، ابتدا به دیدار آرژانتین برود و با برتری ۴ بر ۳ برابر این تیم، حکم حذف تیم مسی را از جام امضا کند. در دیداری بعدی نیز فرانسه به دیدار اروگوئه رفت و توانست با دو گل این تیم را نیز شکست دهد و حذف کند. اکنون شاگردان دیدیه دشان برای صعود به فینال تیم آماده بلژیک را در پیش دارند.

در سوی دیگر بلژیک که تیری آنری مهاجم سابق فرانسه را به عنوان مربی در کنار خود دارد، توانست با سرگروهی در گروه خود، ابتدا ژاپن را به سختی با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد و در دیدار بعدی خود نیز برزیل را ۲ بر یک شکست داد و به مرحله بعد رفت.

آخرین حضور فرانسه در فینال جام جهانی به سال ۲۰۰۶ باز می گردد که این تیم در پنالتی به ایتالیا باخت. در سوی دیگر بلژیک هنوز به دیدار نهایی جام جهانی نرسیده است و در صورت صعود ، برای اولین بار به این افتخار دست خواهد یافت.

بهترین گلزن بلژیک در این جام روملو لوکاکو است که ۴ گل به ثمر رسانده و در طرف مقابل بهترین گلزن فرانسه در این جام کیلیان ام باپه بوده است که ۳ گل به ثمر رسانده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین