کد خبر: ۵۳۳۷۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا

رییس اتحادیه طلا و جواهر از کاهش نسبی قیمت طلا و سکه خبر داد و گفت: سکه دو میلیون و ۶۱۱ هزار تومان و هر یک مثقال طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۷۷ هزار و ۱۲۷ تومان رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
ابراهیم محمدولی اظهار کرد: گرچه قیمت طلا و سکه طی روزهای اخیر با کاهش همراه بوده است اما اوضاع کسب و کار مصنوعات در این بازار مناسب نیست و رونق چندانی نگرفته است.

وی افزودَ: قیمت طلا در روزهای گذشته افت نسبی داشته که البته چندان چشمگیر نیست، چرا که به عنوان مثال یک مثقال طلای ۱۷ عیار در روز یکشنبه ۱۷ تیرماه بیش از یک میلیون و ۱۳ هزار تومان قیمت داشته که امروز به یک میلیون و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. همچنین هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با همین میزان افت یک میلیون و ۷۷ هزار و ۱۲۷ تومان معامله می‌شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با کاهش قیمت مواجه شد و ۲۳۳ هزار و ۷۳۶ تومان فروخته شد که امیدواریم با کاهش بیشتر قیمت و ایجاد ثبات در آینده نزدیک، آرامش به این بازار برگردد.

محمدولی در خصوص قیمت سکه نیز توضیح داد که امروز سکه در انواع خود با کاهش قیمت مواجه شد؛ به گونه‌ای که سکه طرح قدیم دو میلیون و ۶۱۱ هزار تومان، سکه طرح جدید دو میلیون و ۸۳۴ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۳۶۶ هزار تومان، ربع سکه ۷۰۶ هزار تومان و سکه گرمی ۳۹۶ هزار تومان معامله شد.

وی با اشاره به کاهش قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی از ۱۲۵۵ دلار و ۵۵ سنت در روز ۱۷ تیرماه به ۱۲۵۳ دلار و ۸۰ سنت در امروز گفت: همه فعالان بازار طلا و سکه امیدوارند که آرامش به این بازار برگردد و قیمت طلا و سکه بدون حباب به نرخ منطقی‌شان برگردد که تولیدکنندگان و عرضه کنندگان بتوانند فعالیت خود را در فضا و شرایط عالی از سر بگیرند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین