کد خبر: ۵۳۳۷۰۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵

عربستان: چین شریک سیاسی، امنیتی و اقتصادی ما است

وزیر خارجه عربستان در نشست همکاری‌های چین و کشورهای عربی در پکن اعلام کرد چین شریک سیاسی، امنیتی و اقتصادی عربستان است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از اسپوتنیک، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در جریان حضورش در این همایش تصریح کرد: چین یک شریک سیاسی، امنیتی و اقتصادی است.

الجبیر همچنین گفت: مواضع چین و کشورهای عربی در بحران‌ها و چالش‌ها مطابق با یکدیگر است و دو طرف عربی و چینی خواستار تقویت و افزایش همکاری در تمامی زمینه‌ها هستند.

در همین راستا، وانگ یی، وزیر خارجه چین در نشست وزارتی همایش همکاری کشورهای عربی و چین خاطرنشان کرد: طرف چینی همچون گذشته شریک کشورهای عربی باقی خواهد ماند و با آن‌ها بر اساس موضع‌گیری واحد تعامل خواهد کرد.

وزیر خارجه چین تصریح کرد، کشورش برای تحقق هدف کشورهای عربی در رشد و توسعه‌، تقویت وحدت و یکپارچگی، همکاری مشترک در زمینه بحران‌های مشترک باشند با قاطعیت تلاش خواهد کرد.

وی در ادامه افرود: ما همچنین بر این باور هستیم که برادران عربی همچنان مثل قبل به حمایت خود از موضع ثابت چین درخصوص پرونده‌های مرتبط با منافع اساسی چین و احساسات ملی ادامه خواهند داد.

وزیر خارجه چین همچنین خواستار تقویت اعتماد سیاسی میان پکن و کشورهای عربی شد.

نشست وزارتی همایش همکاری چین و کشورهای عربی امروز (سه‌شنبه) در پکن برگزار می‌گردد و پیش‌بینی‌ می‌شود پس از این نشست، بیانیه پکن و یک طرح کاری برای مقطع زمانی ۲۰۱۸- ۲۰۲۰ و تفاهم‌نامه‌های دیگری تصویب شود.

همایش همکاری کشورهای عربی و چین در سال ۲۰۰۴ میلادی با ابتکار عملی از سوی رئیس جمهور سابق چین طی سفرش به اتحادیه عرب در قاهره به جریان افتاد و در آن در چهار زمینه سیاسی، بین‌المللی، اقتصادی و فرهنگی رایزنی می‌کنند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین