کد خبر: ۵۳۳۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

راه‌حل ترامپ برای مهاجران: قانونی وارد شوید!

رئیس‌جمهوری آمریکا با رد کردن احکام دادگاهی علیه سیاست‌های مهاجرتی دولتش، گفت مهاجران نباید غیر قانونی وارد ایالات متحده شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا یک روز پس از آنکه یک قاضی فدرال بازداشت بلندمدت کودکان مهاجر غیر قانونی را رد کرد، به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: من راه‌حلی دارم. به مردم بگویید غیر قانونی وارد کشورم نشوند؛ قانونی بیایند.

به گزارش خبرگزاری رویترز،  او افزود: ما قانون داریم. ما مرز داریم. غیر قانونی وارد کشورمان نشوید. خوب نیست.

روز دوشنبه دالی جی، قاضی دادگاه منطقه‌ای آمریکا در لس‌آنجلس درخواست وزارت دادگستری آمریکا برای بازداشت بلند مدت کودکانی که غیر قانونی وارد خاک ایالات متحده شدند، رد کرد. این نهاد به دنبال اصلاح توافق سال ۱۹۹۷ بود که اجازه می‌داد چنین کودکانی برای ۲۰ روز در بازداشت بمانند.

دولت ترامپ در تقلا برای متحد کردن خانواده‌های مهاجران است که در مرز آمریکا – مکزیک جدا شدند و این پس از آن انجام می‌شود که یک قاضی آمریکایی دیگر در سن‌دیگو ماه گذشته به آنها دستور داد تا دیدار مجدد خانواده‌ها تا روز سه‌شنبه انجام شود.

جدا کردن کودکان از خانواده‌های مهاجر غیر قانونی از اوایل مه طبق سیاست "تحمل صفر" دونالد ترامپ آغاز شد. او خواستار تعقیب قضایی مهاجرانی شد که به صورت غیر قانونی وارد مرزهای آمریکا می‌شوند اما رئیس‌جمهوری آمریکا این اقدام را پس از انتقادات گسترده ماه گذشته متوقف کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین