کد خبر: ۵۳۳۸۷۵
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

همه چیز درباره «اگزما»

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و متخصص پوست با بیان اینکه اگزما یک نوع حساسیت پوستی است که همه افراد دچار این مشکل نمی شوند، گفت: زمینه ژنتیک و عوامل محیطی باعث می شود این بیماری خودش را نشان دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر" آزاده محبی" در این رابطه اظهار کرد: علامت اصلی بیماری اگزما، خارش بسیار زیاد همراه با قرمزی و پوسته ریزی در برخی نواحی مشخص بدن است؛ که بر اساس سن جاهای مختلف بدن را درگیر می‌کند.

وی با بیان اینکه تشدید این بیماری با فصل‌های سرد و خشکِ سال و فصولی که تعریق زیاد باشد مانند تابستان ارتباط دارد، اظهار کرد: البته این بیماری در فصل بهار به دلیل گرده افشانی و غبار ممکن است شدت یابد اما باید تاکید کرد که به هیچ عنوان بیماری اگزما مسری نیست اما ژنتیکی است که در بعضی از خانواده‌ها بیشتر دیده می‌شود.

این متخصص پوست با بیان اینکه بیماری‌هایی که جنبه ژنتیک داشته باشند، قابل کنترل هستند، گفت: بیشتر ضایعات اگزمایی با درمان‌های ساده مثلا چرب نگه داشتن پوست و شست و شوی کمتر خوب می‌شوند.

آزاده محبی با بیان اینکه استفاده از صابون‌هایی که حالت قلیایی دارند و یا صابون‌های مایع، اگزما را بدتر می‌کند، توصیه کرد: افرادی که به این بیماری دچار هستند از صابون های کرم‌دار و صابون هایی که مخصوص پوست‌های خشک است، استفاده کنند.

محبی گفت: اگزما بیماری است که نیاز به پیگیری زیاد دارد و درصورت بهبودی نیافتن باید مراجعه مجدد به پزشک داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از پماد موضعی برای درمان به صورت سرخود ممکن است عوارض دارویی داشته باشد بنابراین بهتر است با نظر پزشک مصرف شود و ادامه یابد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین