کد خبر: ۵۳۳۹۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸

جنگ تعرفه‌ای به اقتصاد خود آمریکا آسیب وارد می‌کند

یکی از مقامات ارشد فدراسیون ملی خرده‌فروشی آمریکا می‌گوید دور جدید اعمال تعرفه‌های گمرکی برای ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی می‌تواند به از دست رفتن اشتغال، کاهش خرید مصرف‌کننده و آسیب به اقتصاد آمریکا منجر شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از CBNC، جاناتان گولد، یکی از مقامات ارشد فدراسیون ملی خرده‌فروش آمریکا اعلام کرد: دور جدید جنگ تعرفه‌ها بین آمریکا و چین به اقتصاد خود آمریکا آسیب وارد خواهد کرد. 

دولت ترامپ روز گذشته به طور رسمی با انتشار یک سند ۲۰۰ صفحه‌ای شامل لیست کالاهای چینی که آمریکا قصد دارد برای آنها تعرفه گمرکی اعمال کند، جنگ تجاری با چین را وارد دور جدیدی کرد.

گلد معتقد است: این مسئله نه تنها بر موضوع خرده‌فروشی در آمریکا تأثیر خواهد گذاشت، بلکه این مسئله بر مصرف‌کنندگان و کارگران آمریکایی نیز تأثیر منفی می‌گذارد؛ چراکه این تعرفه‌ها نه‌تنها بر کالاهای تمام‌شده بلکه بر کالاهای تولیدی آمریکا نیز اثر خواهد گذاشت.

از سوی دیگر چین نیز این اقدام آمریکا را تلافی خواهد کرد که می‌تواند تأثیر منفی بر دیگر بخش‌های اقتصادی آمریکا از جمله کشاورزی، مزرعه‌داری و صادرات داشته باشد که مجموع این عوامل می‌تواند به اقتصاد آمریکا آسیب وارد کند.

وی ادامه داد: همانطور که شاهد هستید گزارشات نشان می‌دهد اعمال تعرفه بر واردات آلومینیوم و فولاد به از دست رفتن اشتغال در آمریکا منجر شده است.

وی گفت: در حالی که اقتصاد آمریکا روبه بهبود می‌رود این‌گونه اقدامات شبیه شلیک گلوله به پای خود است.

گولد می‌گوید: این گونه اقدامات می‌تواند به کاهش سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و از دست رفتن اشتغال کارگران منجر شود؛ چراکه این شرکت‌ها نخواهند توانست محصولات خود را به خارج از کشور صادر کنند، بنابراین ما شاهد هیچ اتفاق خوبی در پس جنگ تعرفه آمریکا با چین نخواهیم بود. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا این‌گونه اقدامات بازی متقابل است و ترامپ تمایلی به شلیک به پای خود اقتصاد آمریکا ندارد، ادامه داد: ما با چین مشکلات تجاری داریم که باید آنها را مطرح و حل کنیم، اما راه‌های بهتری از اعمال تعرفه برای حل کردن این مشکلات وجود دارد. تجربه نشان داده که اعمال تعرفه نمی‌تواند تأثیرگذار و حلال مشکلات باشد. تعداد مشاغلی که در قالب اعمال تعرفه ایجاد می‌شود بسیار کمتر از مشاغلی است که در نتیجه اجرای آنها از دست می‌روند. ما معتقدیم که باید به سمت همکاری با کشورها قدم برداریم و نباید به جنگ تجاری دامن بزنیم.

گولد در پایان مصاحبه خود گفت:  ما بسیار نگران نتیجه این‌گونه اقدامات دولت آمریکا هستیم.

فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین