کد خبر: ۵۳۳۹۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
سلحشوری:

نگاه مردسالارانه قوی در سطح کلان کشور وجود دارد/جزئیات طرح افزایش سهم زنان در مجلس/ طرح ازدواج دختران بدون اذن پدر حساسیت‌های زیادی را برانگیخت

رئیس فراکسیون زنان مجلس اظهار داشت: دولت در حال تهیه و تدوین طرحی در خصوص انتخابات است که در حال همکاری با دولت هم هستیم و امیدواریم با همکاری با نهادهای مختلف در کشور بتوانیم در جهت عملی کردن طرح افزایش سهم زنان در مجلس عمل کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
پروانه سلحشوری، درخصوص اظهارات اخیر خود در مورد افزایش سهم زنان در مجلس، گفت: ما این مبحث را دو سال پیش مطرح کردیم و در دستور کار فراکسیون برای امسال قرار داده بودیم، گزارشی هم از مرکز پژوهش‌ها درخواست کرده بودیم که در آن گفته شد، اجرایی شدن این طرح در ایران مشکل است، ضمن اینکه بحث زمینه‌های فرهنگی را هم در این مورد مطرح کردند.

به گزارش آفتاب نیوز، رئیس فراکسیون زنان مجلس افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص روند اجرایی شدن این طرح در قالب یک قانون به ما پیشنهاد داد به جای این‌کار احزاب را ملزم به گنجاندن زنان در لیست کنید، در مجموع ما پیگیر این مسئله بودیم تا اینکه چندروز پیش متوجه شدم خانم حسینی این ایده را به صورت طرح درآورده‌اند و هم‌اکنون در حال جمع آوری امضا برای طرح هستیم.

وی ادامه داد: البته من بارها اشاره کردم که طرح به صورت خام است، اما ایده‌ای که در خصوص این طرح دارم این است که برای شهرهایی که ۲ الی ۳ نماینده دارند، سهمیه‌ای ۵۰ درصدی قائل شویم و یک مرد و یک زن به طور مساوی از حق نمایندگی در مجلس برخوردار شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه نگاه مردسالارانه قوی در مجلس و سطح کلان پست‌ها در کشور ما وجود دارد تصریح کرد: دولت در حال تهیه و تدوین طرحی در خصوص انتخابات است که در حال همکاری با دولت هم هستیم و امیدواریم با همکاری با نهادهای مختلف در کشور بتوانیم در جهت عملی کردن این طرح موثر عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بعضی مسائل در جامعه ما ابعاد فرهنگی و عرفی دارد و بعضی شرعی. در خصوص طرح افرایش سهم زنان در مجلس باید این طرح به صحن بیاید و ببینیم چقدر می‌توانیم برای آن رای جمع‌آوری کنیم و در مجموع بازخورد آن چیست.

سلحشوری با اشاره به طرح‌هایی مثل ازدواج زنان بدون اذن پدر که مبنایی شرعی و عرفی دارند، گفت: هنوز در خانواده‌های ما پدر نقشی کلیدی دارد و اذن پدر برای ازدواج دخترها شرط محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: از طرفی در قانون اساسی این موضوع لحاظ شده که اگر دختری در خصوص ازدواج با پدرش به مشکل برخورد کند، بتواند با مراجعه به دادگاه این موضوع را حل کند. در کل بازخوردهای اجتماعی به این طرح بسیار متفاوت بود و به دلیل اینکه برخی مسائل در آن لحاظ نشده بود، حساسیت‌های زیادی را برانگیخت.

ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
اگر تمام نمايندگان مجلس نيز زن باشند ،‌
اگر تمام هيئت وزيران نيز زن باشند،
اگر تمام مديران كشور زن باشند ، ...... هم ..... تا ابد اين سخنان گفته خواهد شد ،
چرا ؟؟؟؟؟ ..... بدليل اينكه تقدم خلقت با آفرينش مرد آغاز گرديده است و با خلقت حضرت آدم ، بشريت پا بر عرصه گيتي گذاشت ، بنابراين زناني كه انديشه آنها كمترين بهره ه اي از فلسفه خلقت نبرده است تا ابد به فكر پر كردن خلاء هاي وجودي خود هستند.
علی
|
Netherlands
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
بعداز انقلاب مخصوصا دستهایی در کار است تا با تصویب قوانینی زنهارا قدرتی بیش از انچه توانایی دارند و خداوند در وجودشان قرارداده بدهند تا از مردها پیشی بگیرند نتیجه اش هم فروپاشی خانواده ها و به هم خوردن تعادل و توازنی هست که باید در ارتباط با مردان باشد فسادی که الان در غرب میبینیم نتیجه همین تفکرات بود که در غرب بوجود امد که الان خود غربیها هم پشیمانند متاسفانه ولی همان طرز تفکر که منجر به فروپاشی اخلاق و خانواده در غرب شد را عده ای نادان در حال توسعه اش هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
آفزایش آمار طلاق محصول جامعه زن سالار است همه اینها نیز محصول نگاه پوپولیستی است امیدوارم خداوند عنایتی کند که جامعه از این کوته فکری رها شود خوب است سطحی نگران ، جامعه غرب امروز را ببینند و اینقدر آنها را الگوی خود قرار ندهند هرچند سونامی اضمحلال خانواده را داریم مشاهده می کنیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین