کد خبر: ۵۳۴۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
سایت «المانیتور» خبر داد

فشار کنگره بر صدای امریکا: علیه ایران برنامه های تندتری پخش کنید

کنگره از نوع پوشش اخبار صدای امریکا یا بخش فارسی VOA یا بنگاه خبرپراکنی رسمی دولت امریکا که با بودجه مالیات دهندگان امریکایی مدیریت می شود گلایه مند است و بر آن شبکه خبری فشار می آورد تا برنامه های تند و تیزتری را علیه ایران منتشر کند و به اهرمی در دست کارزار تهاجمی ترامپ رییس جمهوری امریکا عیله تهران تبدیل شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرويس بين الملل-سایت «المانیتور» با انتشار گزارشی با اشاره به فشار کنگره به بخش فارسی صدای امریکا برای پخش برنامه های تندتر علیه ایران و نظام سیاسی آن کشور می نویسد:«رادیو فردا و شبکه خبری فارسی صدای امریکا هر دو از کارکنان ایرانی تشکیل شده اند که در واشنگتن و یا پراگ مستقر هستند قانونگذاران و مقام های دولتی امریکایی آن دو شبکه خبری را مورد نقد قرار داده اند و می گویند که عملکرد نامطلوب و نامطمئنی داشته اند.

به گزارش افتاب نيوز،  در این میان به خصوص نمایندگان جمهوریخواه معتقدند که شبکه هایی که با بودجه دولتی امریکا اداره می شوند باید در راستای پیشبرد منافع ایالات متحده گام بردارند. در نتیجه، انان امیدوارند که صدای امریکا موضع ضد ایرانی شدیدتری را اتخاذ کند. به همین منظور، سنا ماه گذشته از قانون سالانه کمک خارجی رونمایی کرد که مایک پمپئو وزیر امور خارجه را ملزم می سازد که بودجه ای را برای ساخت برنامه هایی به منظور نفوذ در ایران در نظر گیرد.

دولت ترامپ از کنگره تقاضای بودجه ۱۲.۲ میلیون دلاری در سال  و برای رادیو فردا تقاضای بودجه ای ۶.۲ میلیون دلاری را کرده است. به طور خاص در طرح پیشنهادی سنا امده است که وزارت خارجه و رسانه های دولتی امریکا باید به مقابله با ادعاهای به زعم نمایندگان امریکایی دروغین منتشر شده توسط ایران علیه امریکا بپردازند.

 هم چنین، این شبکه ها باید علیه حمایت ایران از گروه های شبه نظامی در منطقه برنامه پخش کنند و تاثیرات این موضوع را بر مردم سوریه، یمن و دیگر مناطق فاش کنند. «توماس هیل» که پیش تر برای اصلاح قانون رسانه های دولتی برای کمیته امور خارجی کار می کرده و در حال حاضر در موسسه «بروکینگز» به عنوان پژوهشگر کار می کند می گوید:«من با نمایندگان امریکایی ابراز همدردی می کنم ما ابزار پیام رسانی دیپلماتیک عمومی خوبی برای ایران نداریم». 

هم چنین در بخش دیگری از این طرح پیشنهادی امده که گزارش های صدای امریکا درباره برجام به اندازه کافی انتقادی نیست. در بخشی از این طرح آمده است:«متاسفانه از سوی برنامه سازان و یا میزبانان و روزنامه گاران شواهد زیادی ارائه نمی شوند که نشان دهنده محدودیت های ذاتی توافق هسته ای و یا عوارض جانبی ناشی از آن باشند. تلاش و استدلال اندکی برای دفاع از موضع ترامپ و خروج امریکا از برجام صورت گرفته است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین