کد خبر: ۵۳۴۱۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

پرونده‌ای برای یک اعتراف تلخ/ چرا مائده هژبری یک شبه معروف شد؟

خیلی‌ها مانند نویسنده این گزارش اسم مائده هژبری را به عمرشان نشنیده بودند. آن عده‌ای هم که شنیده بودند گاهگاهی، تصاویر اینستاگرامی از رقص و خوشمزه بازی این دخترک 17 ساله را در موبایل خود می‌دیدند و رد می‌شدند، ولی به لطف یک اشتباه محاسباتی از سوی رسانه ملی، دخترک رقصنده، یک شبه بدل به چهره‌ای معروف و بین‌المللی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
باور آن چندان راحت نیست با وجودی که یک ماه پیش صداوسیما از دادستانی کل تذکر گرفت، باز هم دست به خطای بزرگی زد و با پخش  نمایش اعترافات کاربران اینستا گرام در صداوسیما، کار دست خودش داد.

به گزاش آفتاب نيوز، در این حالت بود که واکنش کاربران فضای مجازی به برنامه پخش اعترافات مائده هژبری که با التماس و گریه -که آن هم معلوم شد صداگذاری تلویزیونی است- بالا گرفت. 

شیپور انتقاد به صدا و سیما را یادداشت عباس عبدی در باره پخش اعترافات دختر اینستاگرامی در تلویزیون را به صدا درآورد. بعد از آن، انواع و اقسام متلک ها به مستند جنجالی صداوسیما! شروع شد.

در این بین، شکایت انجمن حمایت از حقوق‌کودکان از صداوسیما در ماجرای اعترافات تلویزیونی هم جنبه حقوقی تازه ای را مقابل کاربران گشود و کار به جایی رسید که یک مجری قدیمی مانند محمود شهریاری هم از پخش اعترافات دخترِ اینستاگرامی انتقادات تند و تیز خود را مطرح کرد.

حتی چهره های ملی مانند وزیر فرهنگ‌و‌ارشاد اسلامی به پخش اعترافات هم اعتراض کردند.

اینطور بود که دخترک رقصنده نه چندان مشهور، به ناگهان سرتیتر رسانه های داخلی و خارجی شد و در نهایت واکنش‌های داخلی و خارجی به اعترافات #مائده_هژبری، صدا و سیما را نشانه گرفت.

واقعیت این است که اعترافات دختر ۱۷ ساله برای صداوسیما دردسرساز شد و حتی پاسخ صداوسیما به واکنش‌ها به پخش اعترافات کاربران اینستاگرام هم در آن گفته بود این کار به دستور مقام قضایی صورت گرفته، کسی را قانع نکرد.

البته شکایت از صداوسیما به‌دنبال پخش اعترافات دختر ۱۷ ساله به میز قاضی رسید و مقامات قضایی هم گفتند آنها به صدا و سیما دستور پخش این تصاویر را نداده بودند.

در این دعوای حقوقی نماینده مشهوری مانند علی مطهری هم گفت: صداوسیما با پخش اعترافات مرتکب جرم شده است و نماینده دیگری هم اجازه نداد توپ این گاف رسانه ای به زمین پلیس بیفتد و گفت: بعید است از درخواست نیروی انتظامی اطاعت کرده‌باشد.

البته شورای نظارت بر صدا و سیما هم بیکار ننشست و یک عضو ناظر در این شورا اعلام کرد: با مقصران مستند بیراهه برخورد می‌شود!

با وجود این موضعگیری ها، باز هم برخی هنرمندان راضی نشدند و همچنان به کار رسانه ملی اعتراض کردند. از جمله شوخی مهراب قاسم‌خانی با توضیح صداوسیما درباره پخش اعترافات مائده هژبری دیدنی بود و فیلمی طنز از رقص و بی بندوباری حمید فرخ‌نژاد! هم منتشر شد تا مردم بیشتر به صدا و سیما ایراد بگیرند. حتی کار به جایی رسید که  در داخل صدا و سیما هم رشیدپور به شاخ‌های مجازی و واقعی کنایه زد. در این بین، متلک تصویری یک روزنامه به مستند جنجالی صداوسیما! هم دیدنی بود.

برخی چهره های مذهبی هم درباره تحقیر و آزار مائده هژبری موضعگیری کردند. مانند محمدرضا زائری که واکنش به دستگیری دختر معروف اینستاگرام نشان داد و تلویحا از صدا و سیما انتقاد کرد.  روزنامه جمهوری اسلامی هم نوشت: انتشار اعتراف دختر اینستاگرامی، به ترویج کار خلاف او کمک کرد! همان معروفیتی که در ابتدای گزارش به آن اشاره کردیم.

اینطور که پیداست قصه مائده هژبری سر دراز دارد و با این معروفیت و شهرتی که او به هم زده، امکان دارد در آینده، تصویر او به جای شبکه های اجتماعی، سر از تلویزیون های آن سوی آب درآورد.

خبرآنلاين 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
1
0
مایده هژیری. غیرملی بودن صدا وسیما مشهور جهان کرد .
.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
1
0
عقب موندیم .. از همه چیزهای خوب و شاد و امیدبخش عقب موندیم ................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
1
اینقدر یک طرفه نوشتید که حواستون نبود این "دخترک" به قول شما الان در آستانه 20 سالگی هست.
متوجه هستم که طیف شما با رقص مشکلی نداره،
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین