کد خبر: ۵۳۴۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱

پیکر عباس امیرانتظام به خاک سپرده شد

پیکر «عباس امیر انتظام» معاون و سخنگوی دولت موقت «مهدی بازرگان» در دهه پنجاه و سال های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی ظهر امروز (جمعه) در قطعه هفت بهشت زهرا تدفین شد.
آفتاب‌‌نیوز :
این فعال سیاسی که روز گذشته (پنجشنبه) به دلیل کهولت سن وهمچنین بیماری های مزمن ریوی و کلیوی دار فانی را وداع گفت، امروز در ردیف 20 قطعه هفت بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

بامداد امروز برخی نزدیکان و فعالان سیاسی با حضور در منزل وی در منطقه الهیه با خانواده ایشان ابراز همدردی کرده و در سخنانی به ذکر اوصاف عباس امیرانتظام پرداختند.

در این میان دکتر «بهروز برومند» پزشک معالج امیر انتظام، روز جمعه در حاشیه مراسم تشییع جنازه امیر انتظام در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود 30 سال است که پزشک معالج آن مرحوم هستم و در دو سال گذشته بیش از 20 بار به دلایلی همچون بیماری مزمن ریوی، فشار خون و مشکل کلیوی در بیمارستان پارس بستری شد.

وی خاطر نشان کرد: من که پزشک معالج امیرانتظام بودم، مسئولیت صدور گواهی فوت او را پذیرفتم و طبق قانون نیازی به کالبد شکافی پزشکی قانونی نبود.
 
«الهه امیرانتظام» همسر آن مرحوم نیز در گفت: همسرم ساعت 7 بامداد پنجشنه دچار تشنج شد.

وی افزود: تیم پزشکی با حضور در منزل برای احیای مرحوم تلاش کرد، اما تلاش ها کارساز نبود و قبل از رسیدن به بیمارستان اختر تهران فوت کرد.

امیرانتظام در سال ۱۳۱۱ در تهران به دنیا آمد. نام خانوادگی او تا دوران جوانی، «روافیون» بود که در حدود دهه سی خورشیدی آن را تغییر داد. وی دارای سه فرزند است.

وی دارای فوق لیسانس مهندسی برق و ماشین از دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۴، گواهینامه بتون از پاریس ۱۳۴۲ و فوق لیسانس در سازه ساختمان از دانشگاه برکلی آمریکا (۱۳۴۳–۱۳۴۵) است.

ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین