کد خبر: ۵۳۴۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
معاون شهردار قم:

اجرای خط دوم مترو قم 4000 میلیارد تومان بودجه می‌خواهد

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: اجرای خط دوم مترو نیازمند 4 هزار میلیارد تومان هزینه به‌روز امروز دارد و به دلیل عدم وجود پشتوانه مالی هنوز در این خط شروع به فعالیت نکرده‌ایم.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا قاری قرآن با اشاره به آخرین وضعیت مترو قم، اظهار کرد: خط نخست به طول حدود 14.5 کیلومتر در دو فاز تعریف‌شده است که اتمام فاز نخست از قلعه کامکار تا میدان مطهری در اولویت افتتاح قرارگرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه حفاری بیش از 12 کیلومتر مسیر به اتمام رسیده است، بیان کرد: اتمام 6 کیلومتر با 6 ایستگاه در فاز نخست در دستور کار قرار داشته که پیمانکار در حال کار است که دو ایستگاه به‌صورت 100 درصدی و چهار ایستگاه نیز در مرحله سفت‌کاری قرار دارد.

قاری قرآن عنوان کرد: با توجه به اتمام تونلینگ، تهیه تجهیزات در دستور کار است و امیدواریم بتوانیم در سال 97 خط نخست را در آستانه بهره‌برداری با سه قطار قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه خط دوم از پردیسان تا بازار و محور ارم در دستور مطالعات و در حال اخذ فاینانس است، گفت: اجرای این بخش نیازمند 4 هزار میلیارد تومان هزینه به‌روز امروز دارد و به دلیل عدم وجود پشتوانه مالی هنوز در این خط شروع به فعالیت نکرده‌ایم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین