کد خبر: ۵۳۴۲۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران ایران:

کارگران روزمزد در روز تعطیل قانونا باید حقوق دریافت کنند

عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران ایران گفت: کارگرانی که به صورت روزمزد هستند، نوع قرارداد آن‌ها روزمزد است و در بحث پرداخت حقوق باید 30 روز حقوق به آن‌ها بر اساس قانون کار پرداخت شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا راهداری‌زاده ، با اشاره به حقوق کارگران روزمزد، اظهار کرد: کارگرانی که به صورت روزمزد در ادارات، شرکت‌ها و یا کارخانه‌ها کار می‌کنند، در صورتی که تعطیلات از طرف دستگاه‌های دولتی یا نظارتی اعلام شود، قانونا باید حقوق آن روز تعطیلی را دریافت کنند.

وی افزود: حقوق کارگران روزمزد در روزهای تعطیل باید به صورت کامل به آن‌ها پرداخت شود زیرا این مساله در قانون کار آمده و باید رعایت شود.

عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران ایران تصریح کرد: تعطیلات رسمی و همچنین روزهای جمعه جزیی از کار است و حقوق کارگران باید در روزهای تعطیل و با حضورشان بر سر کار به آن‌ها پرداخت شود. کارگرانی که به صورت روزمزد هستند، نوع قرارداد آن‌ها روزمزد است و در بحث پرداخت حقوق باید 30 روز حقوق به آن‌ها بر اساس قانون کار پرداخت شود.

راهداری زاده با بیان این‌که سه نوع قرارداد موقت، معین و دائم با کارگران منعقد می‌شود، عنوان کرد: کارگران با هر نوع قرارداد هنگامی که در روزهای تعطیل به سر کار حاضر می‌شوند باید علاوه بر حقوق، اضافه کار نیز دریافت کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین