کد خبر: ۵۳۴۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

اجرای طرح قرق در بیش از ۱۷۰۰ هکتار از مراتع کردستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: طرح اجرای قرق مراتع در1720 هکتار اراضی استان شروع شد که مدت اجرای این طرح تا اوایل آبان ماه سال97 است .
آفتاب‌‌نیوز :
سعدی نقشبندی در دیدار با کارکنان اداره منابع طبیعی شهرستان دیواندره اظهار کرد: حفاظت خاک، افزایش تولید علوفه، و تقویت پوشش گیاهی از اهداف اصلی قرق مراتع است.

وی افزود: این مراتع پس از پایان مدت قرق و بهبود وضعیت پوشش گیاهی، برای بهره برداری آزادسازی می‌شود.

نقشبندی با اشاره به اینکه مراتع شهرستان دیواندره به عنوان یکی از مراتع درجه یک کشور است، تصریح کرد: استان کردستان یک درصد مراتع کشور دارا است و این در حالی است که 6.5 درصد علوفه کشور در کردستان تولید می‌شود. 

وی با بیان اهمیت مراتع در حفظ و نگهداری منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک، تثبیت خاک، استفاده از گیاهان دارویی و صنعتی، تلطیف هوا و کاهش گازهای گلخانه‌ای از جمله مزایای اجرا طرح های مرتع‌داری است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با اشاره به سامانه تلفنی 1504 برای دریافت گزارش های مردمی اظهار کرد: شهروندان بویژه ساکنان شهرستان‌ها هر گونه تخریب و تصرف افراد سودجو در اراضی مرتعی و جنگلی استان را با سامانه تلفنی 1504 به ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند تا ماموران این اداره اقدامات قانونی در این خصوص انجام دهند . 

وی در خصوص سامانه جامع بانک اطلاعاتی که توسط این سازمان طراحی شده گفت: سامانه بانک جامع اطلاعات" GIS "در حوزه منابع طبیعی که توسط آقایان  رستگار مرادی و سالار احمدی از کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیواندره طراحی شده ،تمام  فعالیتهای و استعلامات در حوزه منابع طبیعی و امور اراضی ملی و مستثنیات اشخاص به صورت داده‌های رقمی ثبت می‌گردد. 

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دیواندره نیز با بیان موارد آزاد سازی اراضی ملی توسط پاسگاه های منابع طبیعی، عنوان کرد: در سال جاری ۴۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان دیواندره با برخورد قاطع پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی و اجرای احکام قضایی از دست متصرفان خارج شده است. 

وی ادامه داد: این مقدار از اراضی ملی در قالب ۹۵ فقره پرونده اجرا احکام قضایی از متصرفان غیرقانونی بازپس گرفته شده است.

نصری در خصوص پرونده های تشکیلی در بحث ورود دام تصریح کرد: برای ورود دام مهاجر ۸۱ پرونده قضایی تشکیل شده دام های مهاجر غیرمجاز توسط نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی برگشت داده شده اند. 

وی با اشاره به موارد رفع موانع اظهارکرد: در اجرای متن قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر جمعاً 13 پلاک در شهرستان دیواندره انجام شده و 3 پلاک آن نهایی و ابلاغ صورت گرفته است. 

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین