کد خبر: ۵۳۴۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

۸۰ گلی که رئال مادرید در یک سال فروخت!

رئال مادرید بازیکنان گلزن خود را در یک سال از دست داد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از آس، با انتقال کریستیانو رونالدو به یوونتوس، رئال مادرید گل‌های خود را فروخت. جدایی مهاجم پرتغالی ادامه‌ خروج گلزنان مادرید بود که در تابستان با فروش آلوارو موراتا، ماریانو و خامس رودریگس آغاز شد. در مجموع مادرید در یک سال ۸۰ گل را فروخت. ۲۰ گل موراتا، یازده گل رودریگس، پنج گل ماریانو  (۱۷- ۲۰۱۶) به ثمر رساندند و رونالدو ۴۴ بار در آخرین فصل خود دروازه حریفان را باز کرد.

بدون شک از دست دادن رونالدو یک فقدان بزرگ است. در شروع فصل گذشته ناکامی رونالدو در گلزنی باعث نزول تیم شده بود. کریم بنزما و گرت بیل، دو مهاجم دیگر مادرید نتوانستند آمار خوبی بر جای بگذارند. با توجه به گل‌های رونالدو بازیکنی در نقل‌ و انتقالات وجود ندارد که بتواند جایگزینش شود. او در هر فصل تقریبا ۵۰  گل به ثمر می‌رساند. ستاره پرتغالی در ۹ فصل حضورش در رئال مادرید عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه را به نام خود ثبت کرد و در ۴۳۸ بازی ۴۵۰ گل به ثمر رساند. او توانست در سه فصل جایزه پیچیچی (بهترین گلزن لالیگا) را به دست آورد. رونالدو در ۶ فصل بیش از ۵۰ گل به ثمر رساند و برترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا (۱۲۰ گل، ۱۰۵ گل با پیراهن رئال مادرید)  شد. مادرید همه را با ۱۰۰ میلیون یورو عوض کرد. به دست آوردن گل هزینه بر است اما سفیدپوشان آن را به قیمت ارزانی فروختند.

کاهش قدرت تهاجمی مادرید از تابستان آغاز شد.  این تیم سه بازیکن خود به نام‌های موراتا، ماریانو و رودریگس را که ۳۶ گل در فصل ۱۷- ۲۰۱۶ به ثمر رساندند را فروخت. آنها به عنوان بازیکن ذخیره مادرید را ترک کردند تا در ترکیب اصلی تیم‌های دیگر جایی پیدا کنند. موارتا دومین گلزن برتر تیم در فصل ۱۷ - ۲۰۱۶ که تنها پشت سر رونالدو قرار داشت با ۸۰ میلیون یورو به چلسی پیوست. مهاجم اسپانیایی با وجود این که بهتر از کریم بنزما عمل کرد اما زیر سایه این بازیکن قرار داشت. تصمیم موراتا به جدایی باعث شد او جام جهانی را نیز تجربه نکند چون در چلسی تنها ۱۵ گل به ثمر رساند.

از طرفی مادرید، ماریانو را با قراردادی به ارزش هشت میلیون یورو به لیون فروخت. او در ۳۰۲ ‌دقیقه برای سفید پوشان پنج گل به ثمر رساند. یکی دیگر از بازیکنانی که مادرید را ترک کرد خامس رودریگس بود. هافبک کلمبیایی در سه فصل ۳۶ گل به ثمر رساند و در فصل آخر یازده بار دروازه‌ حریفان را باز کرد. او چهارمین گلزن برتر تیمش بود.

اکنون مادرید باید نقش برخی از بازیکنان را در تیم بررسی کند و در نقل‌ و انتقالات باید به دنبال یک جایگزین باشد تا ۸۰ گل از دست رفته را جبران کند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین