کد خبر: ۵۳۴۳۳۹
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹

ترامپ بر صندلی چرچیل تکیه زد؛ انگلیسی‌ها را خشمگین‌تر کرد

انتشار تصویری از رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سفر به انگلیس جنجال به پا کرد و شدیدا مورد انتقاد قرار گرفت. او در بازدید از سکونتگاه نخست‌وزیری، با تکبر روی صندلی وینستون چرچیل لم داد!
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه میرر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با گرفتن ژستی متکبرانه روی صندلی وینستون چرچیل که نخست‌وزیر دوران جنگ انگلیس بود، جنجال به پا کرد. منتقدان که ترامپ را بابت یک سری اشتباهات دیپلماتیک مورد انتقاد قرار می‌دهند، تاکید دارند او در جایگاهی نیست که بخواهد روی صندلی چرچیل بنشیند.

میرر گزارش داد، رئیس‌جمهوری آمریکا انگلیس را تحقیر، روابط ویژه را تضعیف و به ملکه بی‌احترامی کرده است. یکی از قانونگذاران حزب کارگر انگلیس گفت: دیدن تصویری از دونالد ترامپ که روی صندلی چرچیل نشسته است، نه تنها برای بسیاری از انگلیسی‌هایی که ترامپ را بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ آمریکا می‌دانند، قابل هضم نیست بلکه انگلیسی‌ها معتقدند که او در حدی نیست که با رهبر دوران جنگ ما که کشورمان را از تاریکترین برهه زمانی نجات داد، مقایسه شود.

یک قانونگذار دیگر از حزب کارگر تاکید کرد: حین جنگ جهانی دوم زمانی که ما مبارزه می‌کردیم و نژادپرستی و فاشیست را شکست می‌دادیم، چرچیل تجلی بهترین انگلیسی بود. با توجه به اقدامات و اظهارات نفرت‌انگیز ترامپ، او حتی لایق آن نیست که به مجسمه چرچیل نگاه بیندازد، چه برسد که جای او بنشیند.

ترامپ بر صندلی چرچیل تکیه زد؛ انگلیسی‌ها را خشمگین‌تر کرد

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید تصویر نشستن ترامپ روی صندلی چرچیل در سکونتگاه نخست‌وزیر انگلیس را منتشر کرده بود. چرچیل جزو سیاستمدارانی است که از سوی ترامپ تجلیل شده بود.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین