کد خبر: ۵۳۴۳۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
سناتور امریکایی؛گزارش هایی وجود دارند که نشان می دهند امریکا و اسرائیل به ایجاد نا امنی در ایران تمرکز کرده اند

اجازه ندهید ترامپ وارد جنگ با ایران شود

«تیم کین» که به عنوان سناتور از ایالت ویرجینیا از سال ۲۰۱۳ میلادی به این سو فعالیت کرده است و نامزد حزب دموکرات برای کسب مقام معاونت ریاست جمهوری در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی بوده است در یادداشتی در نشریه «آتلانتیک» با هشدار نسبت به این موضوع که رییس جمهوری امریکا می خواهد آن کشور را به یک جنگ غیر ضروری دیگر پس از جنگ امریکا علیه عراق بکشاند اشاره می کند که تمام امریکایی ها باید از وقوع چنین سناریویی جلوگیری کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل-این سیاستمدار امریکایی در یادداشت خود می نویسد:«تصمیم امریکا برای جنگ علیه عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی یکی از بدترین اشتباهات کشور ما بوده است. صدام حسین دیکتاتوری وحشی و خشن بود؟ بله. با این حال، او تسلیحات کشتار جمعی نداشت و سرنگونی رژیم او پیامدهای عمیقی داشت از تلفات هزاران امریکایی و صدا هزار عراقی گرفته تا ایجاد بی ثباتی عمیق در منطقه و وارد شدن آسیب به اعتبار امریکا. تحمیل هزینه های عظیم بر مالیات دهندگان امریکایی نیز یکی دیگر از تبعات منفی آن جنگ بود».

به گزارش آفتاب نیوز، او در ادامه می نویسد:«من از زمان عضویت در سنا در سال ۲۰۱۳ میلادی به عنوان عضو کمیته خدمات مسلح و روابط خارجی قول دادم که از اشتباهات درس گیرم و آن را تکرار نکنم. اولویت اصلی من حفظ امنیت امریکایی ها و کاهش خطر ورود امریکا به جنگ های غیر ضروری است. در کنار آن هدف من آن است که احتمال شکست امریکا در هر جنگ ضروری کاهش یابد. من به جامعه امریکا متعهد هستم و متعهد به نیروهای نظامی مان هستم. 

امروز تهدیدی جدی متوجه امریکاست تهدید ورود به جنگ با ایران. علائم هشدار دهنده آن را می بینیم. امیدوارم مسیری را طی کنیم که از وقوع چنین جنگی دور شویم. اولین علامت هشدار دهنده آن عدم رعایت دیپلماسی و عرف آن از سوی دولت ترامپ برای کاهش تنش است. ایالت متحده از برجام خارج شد. توافقی که هدف آن جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای بود. این توافق دارای شروط خاصی بود از جمله یک پروتکل بازرسی به منظور کسب اطمینان از آن که ایران مفاد ان را رعایت خواهد کرد. دولت ترامپ اما امریکا را از این توافق خارج کرد در حالی که متحدان ما و آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرده اند که ایران به طور کامل مفاد برجام را اجرا کرده است. 

هم چنین، تلاش اخیر ترامپ برای امحای تسلیحات هسته ای کره شمالی نشان می دهد که بهانه دادن به ایران برای پیگیری ساخت تسلیحات هسته ای اقدامی احمقانه و خطرناک است. متاسفانه ترامپ با خروج از برجام این بهانه را به دست ایران داده است».

این سناتور امریکایی در ادامه می نویسد:«دوم آن که ترامپ در سخنرانی هایش علیه ایران بیرحمانه سخن می گوید. او در نشست اخیر ناتو اعلام کرد که ممکن است تنش در روابط امریکا و ایران گسترش یابد. پمپئو وزیر خارجه او نیز خواستار پایان یافتن هسته ای ایران شده است. او اخیرا وعده داد که ایران با خشم جهانی مواجه خواهد شد. نیکی هیلی سفیر امریکا در سازمان ملل متحد و جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ و رودی جولیانی وکیل شخصی او نیز نظرات مشابه و تندی را علیه ایران مطرح کرده اند. رهبران اسرائیلی و سعودی نیز خواستار تشدید اقدامات امریکا علیه ایران هستند. 

گزارش هایی وجود دارند که نشان می دهند امریکا  اسرائیل یک گروه کاری مشترک را تشکیل داده اند که تلاش آن برای فشار بر حکومت ایران از طریق تحریک به ایجاد ناارامی در ایران و تمرکز بر ایجاد اعتراضات داخلی در آن کشور است.

نکته سوم آن که تنش در روابط اسرائیل و ایران در سوریه در حال گسترش است. این موضوع می تواند احتمال وقوع درگیری نظامی مستقیم بین آن دو بازیگر را افزایش دهد. ایران مدتهاست که حامی بشار اسد در سوریه بوده است. ایران و روسیه هر دو از حکومت سوریه حمایت می کنند. در اواسط ماه ژوئن اما حمله هوایی اسرائیل سبب شد تا شمار زیادی از شبه نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه هدف قرار گیرند. برخی گزارش ها اشاره کرده اند که این حمله در هماهنگی با امریکایی ها بوده است. این موضوع نشان دهنده تشدید جنگ در سوریه و افزایش دامنه منازعه در منطقه است».

این سناتور امریکایی در ادامه در «اتلانتیک» می افزاید:«این نشانه های هشدار دهنده و تشدید آن می توانند سبب شود تا دولت ترامپ به این نتیجه برسد که می تواند حتی بدون کسب مجوز از کنگره دست به اقدام نظامی بزند. جورج دابلیو بوش رییس جمهوری سابق امریکا چندین ماه پیش از ان که اقدام نظامی امریکا علیه عراق آغاز شود به کنگره امد.

 با این حال، دولت ترامپ دو بار حمله موشکی به سوریه انجام داد و هم چنین مسئول حملات هوایی متعدد علیه منافع سوریه بوده است در حالی که در هیچ یک از موارد دارای مجوز قانونی خاصی از کنگره برای انجام چنین کاری نبوده است. رییس جمهوری امریکا تنها می تواند ادعا کند که از نیروی نظامی برای دفع تهدید متوجه مناقع ملی امریکا استفاده می کند. واقعیت آن است که طرح بهانه «منافع و امنیت ملی» راهی برای دور زدن قانون اساسی است. قانون اساسی امریکا تعیین کرده که کنگره باید از اعلام جنگ امریکا علیه کشورهای دیگر مطلع باشد و در این باره اظهارنظر کند. این موضوع باید موجب نگرانی هر امریکایی باشد. آیا ایران تهدیدی برای منافع امریکا در خاورمیانه است؟ بله. با این حال، امریکا باید اقدامات منطقی انجام دهد تا ایران را به دلیل رفتارهایش در منطقه مجازات کرده و به متحدان اش برای حفاظت از خود کمک کند. من از تحریم های شدید علیه گروه های مورد حمایت ایران و از تحریم ایران به دلیل نقض حقوق بشر و نقض قطعنامه های سازمان ملل متحد پشتیبانی می کنم. من حامی پشتیبانی نظامی امریکا از اسرائیل، اردن و سایر شرکای اصلی مان در منطقه هستم. 

 با این حال، واقعیت آن است که ایران تهدیدی وجودی علیه امریکا نیست. ما نباید اجازه دهیم جنگ دیگری در خاورمیانه روی دهد. امیدوارم در ارزیابی هایم اشتباه کرده باشم. با این حال، تماشای اقدامات دولت ترامپ به خصوص خروج امریکا از برجام که توافقی دیپلماتیک با ایران بود و از تماشای سخنان تهاجمی مقام های امریکایی علیه ایران می ترسم که ترامپ بدون کسب مجوز از کنگره وارد جنگ با ایران شود. من این صداها را می شنوم. کنگره و مردم امریکا باید از بروز این جنگ غیر ضروری جلوگیری کنند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
1
0
متاسفانه ترامپ خواهان اين جنگ هست .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
1
0
با این حرفا میخوان گولمون بزنن که در برابر برجام کوتاه بیاییم و شروط آنها را بپذیریم
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
1
اگر جنگی رخ دهد امریکا مستقیم وارد جنگ نخواهد شد بلکه کشورهای دیگر را وادار به جنگ خواهد کرد!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین