کد خبر: ۵۳۴۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵

خبرهای از تئاتر

اعلام برنامه‌های آینده مجموعه نمایشی «دیوار چهارم»، تمدید مهلت ارسال لوح فشرده طرح های پذیرفته تئاتر مریوان، اجرای «همسرایان» در شانو از جمله خبرهای تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
نمایش‌های«پزشک نازنین» به کارگردانی اشکان خطیبی، «سیندرلا» به کارگردانی سعید داخ، «سرزمین تهی سران» به کارگردانی روزبه اختری، «آرش»و «هشتمین سفر سندباد» به کارگردانی آرش اشاداد، «بولدوزر» به کارگردانی آرش سنجابی، «پادشاه می‌میرد» به کارگردانی محمد فاتحی و«همه پسران من» به کارگردانی مهیار اسلامی و آرمین مهدی‌لو در مجموعه نمایشی دیوار چهارم روی صحنه خواهند رفت.

 به گزارش روابط عمومی مجموعه نمایشی دیوار چهارم،  همچنین هم اکنون این مجموعه نمایشی دیوار چهارم با جشنواره استاد بهرام بیضایی، نمایش سیه چشم به کارگردانی فریبا اقاپور و عدالت قجری به کارگردانی علی برجی میهمان تماشاگران تئاتر می باشد و علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت tik8.com نسبت به تهیه بلیط اقدام نمایند.

مهلت ارسال لوح فشرده طرح های پذیرفته شده تمدید شد

مهلت ارسال لوح فشرده طرح های پذیرفته شده سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، مهلت ارسال لوح فشرده آثاری که طرح آنها برای حضور در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان پذیرفته شده است و لوح فشرده نمایش های کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان تا تاریخ 10/5/97 تمدید شد.

 آثاری که از تاریخ 11 مرداد به بعد ارسال شوند از راه یافتن به جشنواره باز خواهند ماند. شایان ذکر است آثار متقاضی بنابر فراخوان منتشره نباید قبلا در هیچ یک از جشنواره های سراسری رقابتی شرکت کرده باشند.

 مطابق فراخوان مدارک لازم در این بخش شامل موارد ذیل است:

  پنج حلقه لوح فشرده حاوی فیلم نمایش دارای کیفیت و در فرمت های معمول قابل پخش

یک حلقه لوح فشرده حاوی حداقل 5 قطعه عکس با کیفیت از اجرای نمایش

تائیدیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یا انجمن هنرهای نمایشی استان مبنی بر اجرای عمومی و اسناد درج خبر اجرای عمومی در پرتال استانی ایران تئاتر برای آثار استان ها و تائیدیه کانون تئاتر خیابانی برای آثار تهران (مورد سوم شامل آثار بخش کودک و نوجوان نخواهد بود)

سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با دبیری جلال قلعه شاخانی در شهریورماه 1397 و در شهر مریوان برگزار میشود.

"همسرایان!" در شانو می خوانند!

نمایش "همسرایان" نوشته مهران عشریه به طراحی و کارگردانی میلاد کرباسی در تماشاخانه «شانو» به صحنه می رود.

با آغاز پیش فروش نمایش "همسرایان!" با طراحی و کارگردانی میلاد کرباسی این اثر نمایشی از دوشنبه ۲۵ تیرماه ۹۷ در تماشاخانه شانو به روی صحنه خواهد رفت. این نمایش به نویسندگی مهران عشریه که از نقش آفرینی بازیگران جوان بهره می گیرد، نگاهی آزاد به نمایشنامۀ "مده‌آ" اثر اوریپید است و داستان زنی را نقل میکند که در راه انتقام از خیانتِ شوهرش، دو پسرش را کشته، در حالی که عده‌ای شاهد و مترحم این رویداد بودهاند.

در واقع، ترحمِ بی‌جای آن‌هاست که سبب رخ ‌دادنِ این ماجرا شده و سپس همۀ شاهدان در سالنِ شهر گرد هم آمده‌ و در پیِ متقاعد کردن مسندنشینان، مؤاخذه شده و از خود دفاع می‌کنند. آن‌ها هرشب ماجرا را به تصویر می‌کشند تا در این فرصت راه نجاتی پیدا کنند و خود را از تاریکیِ درونیِ خود و جامعه رها سازند...

در این نمایش بازیگران:ساره ارجمند، حسام باریکانی، مریم حاج‌محمدی، آیلین حاجی‌زاده، حسین حیاتی، رضا دشتکی، حنانه رسولی وثوق، سمانه رسولی وثوق، سهیل شاهی‌بیک، فرانک شریفیان، لنا شدادزاده، مهران عشریه، محمدعلی فرازی، جواد کارگر، طناز کلانتریان، شایان معماری، مهتاب نورزاده، نگین وکیلی، ترانه یوسفی هستند.

گروه کارگردانی: جواد کارگر، ندا کاوندی، منشی صحنه: حنانه رسولی وثوق، مدیر صحنه: احسان موسوی، عکاس: سارا زالی. طراح گرافیک و مشاور رسانه ای محمد وفایی از عوامل اجرایی این اثر نمایشی هستند.

پیش فروش بلیت از شنبه ۲۳ تیرماه در سایت تیوال آغاز و این نمایش هر روز به غیر از شنبهها در تماشاخانه شانو به نشانی خیابان وصال شیرازی، بالاتر از چهارراه طالقانی، کوچه فرهنگی (بهنام) راس ساعت ۲۱تا تاریخ ۱۹ مرداد ماه روی صحنه خواهد رفت.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین