کد خبر: ۵۳۴۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
سرپرست بهزیستی استان تهران اعلام کرد

واگذاری ۵۰۰ فرزند به فرزندخواندگی در سال ۹۶

سرپرست بهزیستی استان تهران از ارائه خدمات به ٢٠٩ هزار و ٩٠٠ تن در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد در سال گذشته خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
داریوش بیات‌نژاد در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه۵٧ هزار و ٧۴٠ نفر در مراکز بهبودی اقامتی ماده ١۵( خودمعرف) درمان شده‌اند، گفت: ٩ هزار و ٨۴ نفر نیز در مراکز ماده ١۶ که برای معتادان متجاهر است مورد درمان قرار گرفته‌اند.

وی با شاره به اینکه ١٣هزار و ٣٠٠نفر از معتادان از ١٧ مرکز کاهش آسیب ( DIC ) خدمات دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: ۳۸۰۰ نفر از خدمات سرپناه یا شلتر و ٨٣ هزار و ۴١٨ نفر از خدمات مرکز گذری سیار یا موبایل سنتر بهره مند شده‌اند.

به گفته وی ۴٢٨ هزار و ٨۵٠ نفر در ١٣٣ محیط خدمات پیشگیری از اعتیاد بهره‌ گرفته‌اند.

بیات نژاد با اشاره به آمار فرزندخواندگی در استان تهران نیز گفت: در سال گذشته ۵۰۱  فرزند به فرزندخواندگی سپرده شدند و برای ۳۶۳ فرزند نیز زمینه بازگشت به خانواده فراهم شده است.

وی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۴۷۵ نفر از زنان سرپرست خانوارد تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و ۱۲۵۰ نفر از این زنان توانمند شده‌اند. همچنین ۵۵ گروه همیار در سال ۹۶ فعالیت داشتند که اعتباری نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان به آنها اختصاص یافته است. برای ۷۰۰ زن سرپرست خانوار نیز آمادگی شغلی فراهم شده است.

سرپرست بهزیستی استان تهران افزود: نزدیک به ۱۵۰۰ فرزند در ۷۱ خانه کودک ونوجوان دولتی و غیر دولتی مقیم هستند و به ۱۴۵۱ نفر خدمات مداخله در بحران و ۱۲۰۰ نفر خدمات پایگاه اجتماعی داده شده است.

به گفته وی ۸۱۱ مهد کودک در استان تهران تحت پوشش بهز یستی فعالیت می‌کنند که ۴۵۷۰۰ کودک در آنها حضور دارند.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۶۸۸ کودک از طرح تامین یک وعده غذای گرم در مهدهای روستایی تاکید کرد:۱۲۰۰ خانواده در طرح تامین کمک به شهریه‌های خانواده های کم درآمد کمک می‌کنند.

وی در ادامه از ارائه خدمات به ۳۵۰۰ کودک کار خبر داد و گفت:‌ همچنین ۱۷ هزار نفر از خدمات کنترل و کاهش طلاق بهره گرفته و ۴۰۰۰ هزار دختر و زن در معرض آسیب، خدمات دریافت کردند.

به گفته سرپرست سازمان بهزیستی تهران، در سال ۹۶ بیش از ۱میلیون و ۶۰۷ هزار نفر از خدمات پیشگیری معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی استان تهران بهره گرفتند. همچنین ۲۱۱ هزار و ۵۰۰ تماس موفق با  خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ برقرار شده است.

وی همچنین بااشاره به اینکه در طرح کاهش طلاق ۶۸ مرکز فعال است گفت: ۷۰۴ هزار و  ۹۸۰ کودک در طرح غربالگری شنوایی و اضطراب شرکت کردند و در طرح تنبلی چشم بیش از۵۹۰ هزار کودک غربال گری شدند که نسبت به سال گذشته رشدی ۲۴ درصدی دارد.

وی با اشاره به اینکه آمار کمک‌های نقدی و غیر نقدی از سوی مشارکت‌های مردمی در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ ، ۱۲ درصد رشد داشته است گفت: در سال ۹۶ بیش از 2000 مجوز فعالیت برای مراکز دولتی و غیر دولتی صادر  شده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین