کد خبر: ۵۳۴۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

توئیت‌هایی که دنیا را تغییر داد

توئیتر ۱۲ سال پیش در چنین روزهایی کار خود را آغاز کرد. در ابتدا از ۲۲۴ توئیت در روز آغاز شد و در ادامه به طوفان توئیت روزانه ۵۰۰ میلیونی رسید. اکنون ۳۳۶ میلیون کاربر در توئیتر حضور دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- در دوازدهمین سالگرد تاسیس توئیتر، روزنامه بریتانیایی «میرر» نگاهی داشته به توئیت‌های مهمی که جهان را تغییری دادند 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ توئیتر ۱۲ سال پیش در چنین روزهایی کار خود را آغاز کرد. در ابتدا از ۲۲۴ توئیت در روز آغاز شد و در ادامه به طوفان توئیت روزانه ۵۰۰ میلیونی رسید. اکنون ۳۳۶ میلیون کاربر در توئیتر حضور دارند. این شبکه اجتماعی، فضای مجازی را تا حد زیادی تغییر داده است. 

توئیت‌هایی که دنیا را تغییر دادند

در ادامه به توئیت‌های مهم در سال‌های گذشته پرداخته می‌شود که تاثیرگذار بوده‌اند: 

توئیت جک دورسی 

جک دورسی بنیانگذار توئیتر در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۰۶ میلادی اولین توئیت خود را منتشر کرد و از تنظیم شدن توئیتر خبر داد. توئیتر از تاریخ ۱۵ جولای ۲۰۰۶ به طور رسمی در اختیار کاربران عمومی قرار گرفت. 

او تحصیلات عالی خود را از دانشگاه علم و صنعت میسوری آغاز کرد و بعد به دانشگاه نیویورک منتقل شد و در همین دانشگاه برای اولین بار ایده خلق توییتر را ارائه داد.

توئیت اوباما 

باراک اوباما رییس جمهوری امریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۰۸ میلادی در توئیتی نوشت: «تنها ما هستیم که تاریخ را می‌سازیم. تمام این‌ها روی می‌دهند چرا که شما زمان، استعداد و اشتیاق خود را به آن اختصاص دادید. همه این‌ها به خاطر شما روی داد. از شما متشکرم». در آن زمان نخستین رییس جمهوری سیاه پوست امریکا از طریق توئیتر از رای دهندگان امریکایی قدردانی کرد. اوباما ۱۰۴ میلیون دنبال‌کننده در توئیتر داشته است. 

توئیت جیهان ابراهیم 

«جیهان ابراهیم» وبلاگ نویس و روزنامه‌نگار مصری در ۲ فوریه ۲۰۱۱ میلادی نوشت که همه در قاهره می‌خواهند مبارک از قدرت ساقط شود و برای آنچه اکنون در میدان تحریر می‌گذرد محاکمه شده و عدالت در مورد او اجرا شود. 

او این توئیت را در جریان بهار عربی منتشر کرد. شورش‌ها و قیام‌هایی که در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ میلادی در خاورمیانه و شمال آفریقا دادند. 

این یکی از اولین نمونه‌های استفاده از توئیتر و شبکه‌های اجتماعی در شورش‌های مردمی و اعتراضات بود. 

توئیت صهیب اطهر 

«صهیب اطهر» یک کارشناس پاکستانی بود که در شب عملیات نیروهای آمریکایی ناخواسته توئیت‌هایی را مرتبط با حمله‌ای که مرگ بن لادن را رقم زد، منتشر کرد. او در تاریخ یکم مه ۲۰۱۱ میلادی نوشت که بالگردها بر فراز ابوت اباد در ساعت یک صبح پرواز می‌کردند. اطهر تنها زمانی از اهمیت توئیت خود مطلع شد که باراک اوباما رییس جمهوری امریکا جزئیات مرگ بن لادن را اعلام کرد. 

توئیت پاپ بندیکت شانزدهم 

«عزیزان من، خوشحالم که با شما از طریق توئیتر ارتباط برقرار کرده‌ام. از پاسخ‌های سخاوتمدانه شما سپاسگزارم. از صمیم قلب برای‌تان دعا می کنم و برای شما برکت آرزومندم. این توئیت پاپ بندیکت شانزدهم در تاریخ ۱۲ دسامبر ۲۰۱۲ میلادی بود. او اولین مقام عالی رتبه کاتولیک بود که به توئیتر پیوست. اکنون نیز پاپ فرانسیس از توئیتر به عنوان ابزاری برای گسترش پیام‌های دینی و موعظه‌های خود برای ۱۷.۹ میلیون نفر از پیروان‌اش ادامه می‌دهد.

توئیت ترامپ 

«من نیز یک دکمه هسته‌ای دارم اما خیلی بزرگتر و قوی‌تر از دکمه اوست». این توئیت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در تاریخ سوم ژانویه ۲۰۱۸ میلادی بود. رییس جمهوری امریکا با استفاده از این توئیت دنبال‌کنندگان آن شبکه اجتماعی را شگفت‌زده کرد. او این توئیت را برای تهدید کیم جونگ اون منتشر کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین