کد خبر: ۵۳۴۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷

حسادت، انگیزه‌ انتشار تصاویر خصوصی در اینستاگرام

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و انتشار عکس‌های خانوادگی یکی از شهروندان در اینستاگرام خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ «علی جمالی» اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان خانم مبنی بر این‌که فردی تصاویر شخصی و خصوصی و خانوادگی وی را در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرده و باعث هتک حیثیت و مزاحمت برای وی شده است، بررسی موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدام‌های فنی و تخصصی متهم شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد و در بازجویی‌های اولیه ،متهم با مشاهده مستندات، به بزه انتسابی اعتراف کرد.

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: متهم در ادامه تحقیقات خاطرنشان کرد: همسرم پیش از این خواستگار شاکی بوده و از همین‌رو  به وی حسادت کردم، لذا با استفاده از روابط خانوادگی و فامیلی به تصاویر خصوصی وی دسترسی پیدا کرده و با ساخت صفحه‌ای در اینستاگرام، با انگیزه تسویه حساب شخصی و هتک حیثیت اقدام به انتقام‌جویی کردم.

رئیس پلیس فتا ایلام خاطرنشان کرد: به همه کاربران توصیه می‌کنیم در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود جدیت داشته و از در اختیار قرار دادن آن‌ها به دیگران حتی نزدیکان خود خودداری کرده و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند، چون این امر زمینه را برای سوءاستفاده‌های بعدی توسط افراد فرصت‌طلب ایجاد می‌کند.

جمالی یادآور شد: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین