کد خبر: ۵۳۵۱۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۳

فرزندان مادران شاغل در آینده موفق‌ترند

تحقیقات نشان می دهد بزرگ شدن توسط یک مادر شاغل مزایای بسیاری برای زندگی آینده دختران و پسران خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
یک تیم تحقیقاتی از انگلیس و آمریکا داده‌های مربوط به بیش از ۱۰۰ هزار مرد و زن در ۲۹ کشور مختلف را به منظور تعیین وضعیت اشتغال مادران در آینده فرزندان آنها بررسی کرده است.

نتایج این تحقیقات نشان داد دخترانی که توسط مادری شاغل بزرگ می‌شوند در آینده شانس بیشتری برای داشتن شغل‌های موفق خواهند داشت و پسران با مادر شاغل نیز در آینده زمان بیشتری را برای مراقبت از اعضای خانواده صرف خواهند کرد. اما طبق نتایج این تحقیق اشتغال مادران تاثیری بر میزان شادی فرزندان ندارد.

محققان تاکید کردند این تحقیق به این معنی نیست که مادران شاغل، مادرانی بهتر باشند یا فرزندان آنها شادتر یا بهتر از دیگر افراد باشند بلکه بررسی ها نشان می‌دهد دختران مادران شاغل تنها شانس بیشتری برای شاغل شدن و تصرف مسئولیت‌های نظارتی داشته و پسران این مادران نیز در آینده زمان بیشتری را در خانه با اعضای خانواده خود می‌گذرانند.

طبق تحقیقات زنانی که مادران شاغل داشته‌اند نسبت به زنانی با مادران خانه‌دار ۱.۱۹ برابر بیشتر شانس اشتغال داشته، ۱.۲۹ برابر بیشتر در کارشان بر دیگران نظارت داشته و حدود ۴۴ دقیقه بیشتر در محل کارشان زمان صرف می‌کنند. درآمد سالانه این زنان همچنین به طور قابل توجهی بیشتر گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، در میان مردان اما وضعیت اشتغال مادران تاثیر چندانی بر اشتغال آنها نداشت. در عوض بررسی‌ها نشان می‌دهد این مردان حدود ۵۰ دقیقه در هفته بیشتر از مردانی با مادران خانه‌دار در خانه و برای مراقبت از اعضای خانواده خود زمان صرف می‌کنند. این مردان هم‌چنین در مراقبت از فرزندان خود نیز بیشتر دخیل هستند.

به گزارش سی ان ان، محققان این مطالعه خاطرنشان کردند این یافته‌ها در تضاد با باورهای رایج عمومی است که اشتغال زنان را مغایر با مصالح خانواده و جامعه می‌داند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین